آسانسور شیشه ای چیست؟

این نوع بر روی ریل هایی به سمت مسیر بالا یا پایین پله ها جا به جا می­شوند و این جا به جایی به بالا و پایین در مسیر مستقیم یا خمیده میتواند صورت بگیرد. با این حال، هم اکنون از آنها در تمام سرعت ها شامل سرعت های پایین هم استفاده می شود. موتور این مدل آسانسورها از نوع گیرلس (فاقد گیربکس) بوده که جایگزین بسیار مناسبی برای موتورهای گیربکسی می باشد موتور های گیرلس با راندمان بالا و حجم پایین و مصرف کم انقلاب بزرگی در صنعت آسانسور ایجاد کرد.

این شرکت چند ملیتی در سال 1910 در ژاپن تاسیس شد و بخش عمده درآمد گروه هیتاچی را تامین می کرد. تا سال 2006 این شرکت حدود 53.715 دستگاه آسانسور به کشورهای مختلف جهان صادر کرد و در سال 2009 نشان عالی KOTRA را دریافت کرد. از این رو برای آشنایی بیشتر با فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. با سژین همراه باشید. اگر سوالات بالا ذهن شما را نیز درگیر کرده است با ما همراه باشید. شما باید ابتدا نوع آسانسور خود را بر اساس نیاز خود مشخص کنید. بهتر است برای اطمینان از قیمت آسانسور در انتخاب شرکت نصب آسانسور دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید با استفاده از مشورت های متخصصان آن خریدی هوشمندانه را تجربه کنید. شهرسازی مدرن و رشد روز افزون مگامالها، ساختمان های تجاری، گسترش متروها، فرودگاه ها، پل های روگذر، و بسیاری موارد دیگر در کنار اهمیت نقش قیمت، کیفیت، نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش در پله برقی و پیاده روهای متحرک، گروه صنعتی بهران را بر آن داشت تا با تکیه بر 30 سال تجربه خود در صنعت آسانسور و پله برقی، متخصصان کارآزموده در بخش های تحقیق و توسعه، تولید و کنترل کیفی و با بکارگیری برترین تکنولوژی های تولید و بهره مندی از همراهی شرکتهای بزرگ دنیا نسبت به طراحی و ساخت پله برقی بر اساس استاندارد ملی ایران و استانداردEN115 اروپا در ایران اقدام نماید.

این کار را خود شما هم ممکن است بتوانید انجام دهید، اما بهتر است آن را به دست یک متخصص بسپاید. نیروی کار این شرکت بالغ بر 8000 نفر و درآمد خالص آن 1.5 میلیارد دلار است. برای ایمن تر بودن تمام مراحل نصب آسانسور هیدرولیک، بهتر است درب ورود و خروج آسانسور، تهویه آسانسور، چراغ های اضطراری، خطوط ارتباط فوری، تلفن اضطراری و سیستم های حسگرهای دود در پایان کار به خوبی چک و کنترل شود. این لیست قیمت نیز یک پکیج ترکیبی از ظرفیت، تعداد توقف، جنس ریل، جنس درب و در نهایت جنس موتور است . هزینه ساخت رو راه اندازی آسانسورها را بر اساس مشخصات فنی نظیر: سرعت ، ظرفیت، طول مسیر حرکت آسانسور (تراول)، ابعاد و اندازه ها ، موتور آسانسور، نوع کاربری ، محیط کاربری ، کیفیت حرکت آسانسور و … در اینجا دو لیست قیمتی آورده شده است که اولی بر اساس 3 پارامتر ظرفیت، تعداد ایستگاه و نوع موتور قیمت دهی شده است.

مجوزهای شرکت فروش آسانسور : داشتن مجوز از سازمان های مربوطه که مهم ترین آن ها سازمان صنعت ، معدن و تجارت است می باشد. ما دارای چندین مرکز با تعمیرکاران حرفهای و با تجربه در تهران هستیم, که میتوانند همهی مشکلات و ایرادات آسانسور را با هر نوع برند و مدلی تعمیر کنند. همچنین تعمیر و سرویس آسانسور باید در فاصله زمانی کوتاه مدت انجام شود تا از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل آید. سرعت آسانسورهای کششی بین 7/1 تا 5/2 متر بر ثانیه است. اسانسور خانگی بسته به معماری ساختمان در نقاط مختلف قابل اجراست .می توان این نوع اسانسور را بین راه پله ، یا نمای سختمان و یا هر فضای کوچک و بزرگی که مناسب باشد نصب کرد . از آنجایی که هدف از نصب آسانسورهای مسکونی سهولت در جا به جایی افراد می­باشد، طراحی آنها به گونه ای صورت میگیرد که مناسب با محل نصب آن باشد.

یک آسانسور نظیر دیگر وسایل حمل و نقل به نگهداری نیاز دارد تا بتواند درست کار کند و ادامه مطلب قابل اعته باشید. بهتر است یک سناریوی قوی برای طراحی و نصب آسانسور داشته باشید تا بهره برداری شما از آسانسور ساختمان به بهترین شکل امکان پذیر شود. در این بخش مجموعه پارس ایمن بالابر قصد دارد شما را با بهترین آسانسورهای مسکونی که هریک از جنبه­های مختلف ارجحیت دارند آشنا کند. مکانی که آسانسور در آن نصب می شود قبل از شروع به کار آسانسور باید از نظر ایمنی بررسی گردد، خصوصاً در ساختمان های قدیمی که مقاومت آن ها نسبت به ساختمان های نوساز کمتر است. ساختمان تحقیق و توسعه فوجی تک در چین در منطقه صنعتی در شانگهای قرار دارد.این شرکت بعد از میتسوبیشی بزرگترین شرکت ساخت آسانسور در ژاپن است و جز برترین برندهای آسانسور در جهان است .

قطعات اسانسور

از جمله پروژه های این شرکت می توان آسانسوری که در یکی بلندترین برج های جهان با ارتفاع 213 متر اشاره کرد. البته باید توجه داشت که هزینه موتور های هیدرولیک بسیار بالاتر از موتور آسانسور کششی می باشد بهمین خاطر در ایران کمتر از آسانسور هیدرولیک استفاده میگردد. علاوه بر آن، نصب آسانسور در میان راه پله دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به آسانسور های دیگر می باشد که می تواند برای صاحب ملک با هزینه بسیار کمی انجام شود. یکی دیگر از برترین برندهای آسانسور کونه است که در سال 1910 تأسیس شد و از شرکت خدمات مهندسی فنلاندی است که ساختمان مرکزی آن در شهر اسپو قرار دارد.

نصب آسانسور یک فرایند و پروسه ثابت نیست بلکه با توجه به عوامل مختلف متغییر میباشد و درواقع اینگونه میتوان گفت فرایند نصب به مکانی که قرار است آسانسور را نصب کنید و همچنین به مکانی که کابین قرار دارد بستگی دارد. به صورتی که نمی توان عدد ثابتی برای قیمت آسانسور ذکر کرد. شرکت میتسوبیشی الکتریک در سال 1921 تاسیس و در سال 1931 شروع به تولید آسانسور و پله برقی کرد. این شرکت در تولید آسانترین، بلندترین و سریعترین آسانسورهای دو طبقهای جهان رکوردار است. هم اكنون این شركت با ارائه محصولات متنوع و شیوه های مدرن بازاریابی و فروش ، سهم قابل توجهی از بازارداخل را در اختیار دارد و با بهره گیری از كادر كار آزموده در بخشهای مختلف همواره سعی در افزیش سطح كیفی محصولات خود داشته است.

۱۸- شرکت سما آسانبر ایساتیس ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در یزد می باشد. اولین پله برقی خمیده در جهان توسط این شرکت در سال 1985 را اختراع شد و و در Osaka ژاپن نصب شد . در سال 1980 اولین اولین اینورتر های VVVF آسانسورخود را وارد خط تولید کرد. چه بسا که با انجام این کار، از بروز خرابی های احتمالی نیز جلوگیری خواهید کرد. این کار معمولا با نشستن آنها روی یک صندلی موتوری انجام میشود که آنها را از یک طیقه به طبقه دیگر میبرد. محصولات این شرکت در 3 دسته آسانسور ( آسانسور اتومبیل، خانگی، مسافربر و بیمارستانی)، پله برقی( سخت کار و تجاری) و پیاذه رو متحرک افقی ارائه میشود. آسانسورهای مسافربر را داخل یا خارج از ساختمان به شکل­های مختلف (الکتریکی، هیدرولیکی، کابلی، شیشه ای) نصب می­ کنند. شدت روشنایی باید به اندازه 50 لوکس در محل کلید های فرمان داخل کابین و کف کابین باشد.

اتصال سیم بکسل به مرکز کابین و مرکز وزنه تعادل از طریق فلکه گیربکس نیز امکان پذیر است که لازم است در این حالت از فلکه بسیار بزرگی که بر روی گیربکس قرار می گیرد، استفاده نمود که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود و هم فضای زیادی را اشغال می کند. آسانسورهای ویلچربر عمودی برای ساختمان هایی که فضای کافی را ندارند، مناسب بوده و در داخل ساختمان نصب می­گردد. وقتی صحبت از آسانسور به میان می آید، اکثر مردم فکر می کنند آسانسور، تجهیزاتی است که باید داخل یک محفظه در دیوار پنهان شده باشد. آسانسورهای حمل کننده ی تخت بر عمدتا برای حمل و جا به جای بیمارانی است که اکثرا قادر به جابه جایی و یا برخواستن نیستند کاربرد دارد ، یکی از شاخص ها و خصوصیات این آسانسورها حرکت آهسته ی آنها می باشد . از طرفی لازم است در طراحی و اجرای این نوع از اسانسور ها ، استانداردهای بهداشتی برای محیط های بیمارستانی لحاظ گردد.

ای شرکت شناخته شده دارای مدیریت قاره ایست که هر کدام از اعضای آن علاوه بر وظایف در شرکت مادر ، وظایف مدیریت ویتور منطقه ای را نیز بر عهده دارد. استفاده از قطعات مرغوب و با کیفیت و طراحی اولیه ، نحوه ی اجرا و تیم مجری نقش بسزایی در کیفیت این مدل از آسانسور های گیرلس و روملس (MRL) دارد.تجربه نشان داده است که طراحی و اجرای این مدل از آسانسورها با دیگر آسانسورهای قدیمی (هیدرولیک و گیربکسی) کاملا متفاوت و نیاز به تخصص و تیم بسیار قوی در زمینه ی طراحی ، تولید و مونتاژ می باشد. این نوع آسانسورها اندازه ی کوچک تری نسبت به آسانسورهای تخت بر دارند ، این نوع آسانسورهای می توانند از نوع هیدرولیک و یا کششی باشند . آسانسور ها چه هیدرولیک باشند یا کششی نیاز مبرم به سرویس دارند. حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین ۲۰ الی ۳۵ درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد.

عواملی که بر روی قیمت آسانسورها تاثیر می گذارد شامل: نوع آسانسور ، قطعات آن ، ظرفیت، عمر ساختمان می باشد. این لیست 609 موردی میباشد که شامل اطلاعاتی به شرح نام شرکت، شماره پروانه طراحی و مونتاژ، تاریخ اعتبار پروانه، شماره تماس و آدرس میباشد. اولین نکته در نصب آسانسور در ساختمان ، توانایی ساختمان در نگه داری و فشار آسانسور میباشد. این شرکت با تاکید بر تحقیق و توسعه بعنوان محور اصلی دستیابی به اهداف خودکفایی و بهبود کیفیت و انطباق هر چه بیشتر با استانداردهای جهانی از جمله EN81 و تولید صنعتی با استفاده از شیوه ها و ابزارهای نوین به عنوان اولین دارنده گواهینامه استاندارد ISO9001 : 2008 در مدیریت کیفیت همواره سعی در افزایش رضایتمندی مشتریان داشته است. عدم انطباق شافت را می توان با استفاده از تجهیزات پیشرفته اندازه گیری لیزر یا به سادگی با استفاده از یک خط راست و رشته تشخیص داد.

اگرچه اجرای اسانسور کششی به نسبت آسانسور هیدرولیک ، هزینه بیش تری را در پی خواهد داشت، اما در مصرف انرژی از میزان بهره وری بالاتری برخوردار است، این اختلاف به دلیل تفاوت در عملکرد دو سیستم جهت ایجاد نیروی جابجایی می باشد. آسانسور به دلیل استفاده زیاد و مداوم خراب می شوند. بدون شک این شرکت جز یکی از برترین برندهای آسانسور در جهان میباشد. مجموعه محصولات این شرکت عبارت است از انواع آسانسور( کششی، روملس، پاناراما، آسانسور خدماتی، آسانسورهای هیدرولیکی)، پله برقی و رمپ برقی میباشد. آسانسور روملس بیش از 15 سال از عرضه ی آسانسور های جدید توسط یکی از بزرگترین کمپانی های آسانسور در دنیا میگذرد ، این مدل از آسانسورها جایگزین مناسبی برای آسانسور های قدیمی و گیربکس بوده است. از این رو متریال به کار رفته در این مدل آسانسور مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به مدلهای دیگر دارد.

انواع اسانسور

در راستای تکمیل چرخه رضایتمندی مشتری این شرکت با گسترش کمی و کیفی واحد خدمات پس از فروش ضمن تسریع در امر سرویس دهی و آموزش مشتریان برای اولین بار در صنعت آسانسور اقدام به ارائه خدمات 24 ساعته نموده است. شرکت موول از شرکت های بزرگ صنعت آسانسور و برترین برندهای آسانسور است که در کشور بلاروس واقع شده است. در واقع، فعالیت فیزیکی و ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که به شما احساس خوبی می دهد و همچنین می تواند توجه شما را از نگرانی های روزانه دور نماید.

یکی از مهم ترین اجزای حرکتی آسانسور، ریل آن می باشد و نقش هدایت کابین و نگهداری آن را در هنگام حوادث بر عهده دارد. با تاسیس شرکت آسانسور و پله برقی رازی متشکل از واحدهای: بازاریابی و فروش، بازرگانی داخلی و خارجی، طراحی، نصب، مدیریت کنترل پروژه، کنترل کیفیت و خدمات پس از فروش و با هدایت این مجموعه در سمت رئیس هیئت مدیره ، حاصل 51 ساله تجربه خود را به عرصه این صنعت تقدیم نموده و با حضور تمام وقت خود از ابتدای فعالیت شرکت تاکنون، در مجموعه شرکت آسانسور و پله برقی رازی وجه تمایز و امتیاز این شرکت با سایر فعالین این عرصه میباشد. شرکت آسانسور و پله برقی آتیس با بیش از دو دهه تجربه در این صنعت با رزومه ی درخشان در زمینه ی واردات ، طراحی ، تولید ، فروش ، نصب و راه اندازی ، سرویس و نگهداری و خدمات پس از فروش انواع آسانسور های گیرلس ، آسانسور روملس (Machine Room Less) دارد و با طراحی اولیه بهینه برای انواع چاهک آسانسور با ظرفیت های مختلف و سرعت و کاربری های مختلف تمامی نقشه و محاسبات آسانسور را قبل از اجرا به صورت 3D در اختیار مشتریان عزیز قرار داده و پس از تایید کارفرما تمامی قطعات داخلی مانند کابین آسانسور فیکسچر ریل – پایه بافر – پایه موتور – کلاف های ریل و…

تعمیر اسانسور

شرکت نیکوبران آسیا از سال 1382 فعالیت خود را آغاز نمود و از همان ابتدا هدف خود را برابری با بزرگان این صنعت در جهان قرار داد. اوتیس شناخته شده ترین شرکت حمل و نقل است که از جمله پروژه های معروف آن می توان به برج ایفل، ساختمان امپایراستیت، ساختمان مرکز تجارت جهانی، برج های دوقلوی پتروناس، برج خلیفه، هتل دل کورونادو، آسانسور پیزا در برج لیک پوینت و برج اسکایلون، برج وحشت دیزنی لند اشاره کرد.با توجه به تعاریف بالا میتوان این شرکت را در دستهبندی برترین برندهای آسانسور جای داد.