انواع شیشه ساختمان ساختمانچی

در بعضی از کارها گوشه‌های شیشه را پخ می‌زنند و این عمل بیشتر در مورد آیینه‌ها انجام می‌گیرد. برای مصارف روی صفحات میزها، لبه‌های شیشه را صاف یا به طور عدسی یا نیمگرد می‌سایند که تیزی آن از بین برود و ضمناً نمای زیباتری داشته باشد. شیشه هایی که در معرض عبور و مرور افراد می باشد، باید از نوع سکوریت باشد تا درصورت شکستن به کسی آسیب نرساند، مانند شیشه های مغازه ها. درصورت استفاده از گردگیر در اطراف شیشه های نصب شده، محل قرارگیری آنها حتما کنترل گردد تا درست باشند.

  • از این نوع شـیشـه در ویترین فروشگاه ها، درهای شـیشـه ای و پنجره های جانبی خودروها استفاده می شود.
  • شیشه از مواد اولیه نظیر سنگ آهک، سیلیس و کربنات دو سود تولید می شود.
  • سنگ زدن شیشه در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به وسیله دستگاه‌های سنگ سمباده الماسه انجام می‌شود.
  • این شیشه نوع خاصی از شیشه مات محسوب می شود که از غوطه ور کردن شیشه در هیدروفلوئوریک اسید یا سایر اسیدهای ساینده به دست می آید.
  • در طی این فرآیند، شیشه مذاب روی قلع شناور می‌شود و شیشه‌ای نازک و نرم را ایجاد می‌کند.

انواع شیشه در ساختمان در طرح و رنگ هایی با روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. بسته به نوع، طرح و رنگ آن‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان می‌توان استفاده نمود. شیشه های دوجداره متشکل هستند از دو پانل شیشه ای که توسط اسپیسر بین آنها فاصله ایجاد می شود و این فاصله با هوای خشک و یا گازآرگون پر می شود. هدف از نصب و اجرای این المان ها در نمای شیشه ای ساختمان، ایجاد عایق صوتی و حرارتی و افزایش بهره وری انرژی است. این شیشه مات قابل استفاده درتخته های وایت برد شیشه ای و ساخت میز شیشه ای ، عمدتا در پارتیشن حمام و جاهایی که نیاز به حریم خصوصی است کاربرد دارد.

حتی اگر شیشه در یک فرآیند مداوم ساخته شود که 24 ساعت در روز کار می کند ، هر روز از سال ، مواد اولیه در صورت نیاز به دسته اضافه می شوند. برای بیان اینکه یک لیوان شیشه ای دسته ای است ، به این معنی است که هیچگونه مواد پس از ساخت ، یعنی یک فیلم یا پوشش ، روی شیشه اعمال نشده است. شیشه دسته ای تمام خصوصیات خود را از مواد اولیه ای که برای ساخت شیشه استفاده می شود ، بدست می آورد. در مورد حریم خصوصی یا شیشه دسته ای خورشیدی ، رنگ های تیره و بازدارنده های UV با مواد اصلی موجود در دسته مخلوط می شوند تا شیشه ساخته شود.

میزان مقاومت و سختی شیشه به ضریب مقاومت آن در برابر شکستگی بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت، شیشه متریالی شکننده می باشد اما با افزودن موادی مانند لمینت ها می توان میزان مقاومت آن در برابر شکستگی را افزایش داد. از آن جایی که اولین کارخانه در ایران با نام میرال به تولید این شیشه مشغول بود، شیشه سکوریت نیز تا مدت ها با این نام شناخته می شد. شیشه سکوریت در اثر حرارت دادن و سرد شدن ناگهانی ایجاد می شود.

علاوه بر این، محل قرار گیری شیشه باید کاملا تمیز شده و بدون گرد و خاک و چربی باشد. اندازه دقیق شیشه ها را با توجه به ابعاد قالب هایی که شیشه در آن قرار می گیرد محاسبه می کنند. درشیشه سند پلاستعملسند بلاستبه صورت پاشیدن شن و ماسه با قدرت بالا بروی هر نوع شیشه ای باعث مات شدنشیشهمـی شود.بروی این نوع شیشه ای سند بلاست هر گونه طرح و نقشی را می توان ایجاد کرد. شیشه رفلکس بدلیل عدم دید کسی از بیرون در روز را ندارد .کسی نمی تواند از بیرون داخل را مشاهده کند. شیشه دوجداره از ترکیب دو لایه شیشه و یک لایه جدا کننده آلومینیومی که با رطوبت گیر (سیلیکاژل) پر شده است ساخته می شود .

مشهد – بلوار کلاهدوز – بلوار قاضی طباطبایی – شرکت نگین شرق

در ادامه این مقاله پاسخ سوالات خود را راجع به شیشه پیدا می کنید و برای خرید شیشه ساختمانی ، هر گونه شیشه صنعتی، درب و پنجره ، یراق آلات شیشه و اطلاع از قیمت شیشه ها به سایت نگین شرق مراجعه کنید. از شیشه های رنگی بیشتر در ویترین مغازه ها، نمایشگاه ها، آزمایشگاه ها، ساختمان های صنعتی و ساختمان های مسکونی با طراحی خاص و با توجه به کاربری پروژه به کار می روند. این شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی بخش اعظمی از نور را جذب و بخش کمتر را از خود عبور می دهند. برای تولید شیشه رنگی به مواد اولیه یکسری مواد شیمیایی اضافه می کنند.

شیشه طرح دار را شیشه فیگور ، شیشه مبهم و شیشه تزیینی هم می نامند. شیشه های مشجر با عبور از غلتک هایی که روی آن ها نقش دارد ، ساخته می شوند و الگو به یک یا دو طرف شیشه منتقل می شود. اگر هنگام نصب قطعه ، چسب با آنتن یا خطوط یخ زدایی تماس می گیرد ، از چسب غیر رسانا استفاده کنید. چسب های غیر رسانا از ایجاد تداخل در سیستم های آنتن و سیستم های برفک زننده گرم شده که در شیشه هستند ، جلوگیری می کنند. بسیاری از قطعات شیشه ای جدید دارای آنتن ، اتصالات برفک زن یا میله های باس در اطراف لبه شیشه در همان منطقه ای هستند که چسب برای نصب یک قسمت شیشه ای استفاده می شود.

عمده ترین مصرف شیشه مربوط به صنعت ساختمان می باشد که شیشه ساختمان درب و پنجره، شیشه بالکن، پارتیشن و… شیشه را در صنعت ساختمان می توان در طرح و نوع های مختلفی مشاهده کرد که بنا به نیاز و کارکرد می توان یکی از انواع مختلف آن را استفاده کرد. انواع مختلف شیشه شامل شیشه های صاف و شفاف، شیشه لمینت، شیشه سکوریت، شیشه سندبلاست و….

سعی کنید شیشه‌ ای خریداری کنید که قیمت روز شیشه ساختمان دارای نشان استاندارد باشد و قیمت شیشه ساختمان بر حسب هر مترمربع بر روی هزینه شیشه حساب می zymaco.net شود. این نوع شیشه ها اغلب به صورت لمینت بوده و همه ویژگی های شیشه لمینت را دارا می باشند، مضاف بر اینکه با طلق PDLC موجود بین دوشیشه امکان مات و یا شفاف شدن در کسری از ثانیه با استفاده از جریان برق را دارا هستند. شیشه های مات شونده برای ایجاد حریم خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند نقش بسزایی در طراحی های نوین ساختمانی داشته باشند. این نوع شیشه از دو لایه ساده و گاهی رنگی که به موازات یکدیگر قرار گرفته اند و لبه ها یا درز های آن ها هوابندی شده است و فضای بین آن ها با مواد خشک کننده ای پر و یا در بعضی از موارد بین دو لایه خلا ایجاد می شود. این نوع شیشه که عایق گرما، سرما و صداست در بسیاری از ساختمان ها مانند فرودگاه ها، هتل ها و بیمارستان ها به کار می رود. یکی از انواع شیشه مات، شیشه مشجر می باشد که بر روی سطح خود برخی ناهمواری هایی دارد که باعث شکست نور و دیده نشدن طرف دیگر شیشه می شود.

می‌توان زیبایی ظاهری بنا و شرایط تهویه داخلی محیط را مؤثر از شیشه پنجره دانست. بنابراین ضروریست در زمان خرید، برحسب نیازهای خود نوع مناسب شیشه پنجره را انتخاب کنید. شیشه های دوجداره از دو لایه ساده و گاهی رنگی که موازات یکدیگر قرار گرفته اند و لبه ها یا درز های آن ها هوابندی شده ساخته شده اند.امروزه این نوع شیشه ها در بسیاری از خانه ها استفاده می شود. زیرا کاربرد این نوع شیشه ها عایق گرما، سرما و صداست در بسیاری از ساختمان ها مانند فرودگاه ها، هتل ها و بیمارستان ها به کار می رود.

شیشه تاشو

انواع شیشه ساختمان ساختمانچی