بک لینک چیست و چگونه بک لینک بسازیم؟ به زبان ساده + فیلم آموزشی فرادرس مجله‌-بک لینک گلدلینک

در این مورد، بک‌لینک دومی ارزش بیشتری نسبت به اولی دارد چون مرتبط‌تر است. نکته‌ی مهمی که درباره بک لینک ها باید یادتان باشد این است که بک لینک ها در کنار باکیفیت بودنشان باید طبیعی یا واقعی باشند. خرید بک لینک از مزرعه بک لینک یا سایر روش‌های ناجوانمردانه برای بدست آوردن بک لینک در نظر گوگل، کار بسیار شیطانی است. همانطور که گفتیم، زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می‌کند (همراه با لینک آن وب سایت)، این عمل اصطلاحا بک لینک نامیده می‌شود.

برای تشخیص اینکه آیا سایت درستی را برای ایجاد بک لینک انتخاب کرده اید یا نه، میتوانید از ابزار Checker Backlink Free استفاده کنید. براساس چک لیست رتبه بندی سایت‌ها در گوگل برای سال 2022، گوگل اعلام کرده که بک لینک ها همچنان یکی از 3 عامل اصلی رتبه بندی هستند. بک لینک ها به گوگل کمک می‌کنند تا صفحات را سریع‌تر ایندکس کند. ممکن است شما به‌دنبالِ کلمات کلیدی مناسب برای افزایش ترافیک وب‌سایت خود باشید.

۵ ویژگی بک لینک باکیفیت چیست؟

بک لینک چیست و چگونه بک لینک بسازیم؟ به زبان ساده + فیلم آموزشی فرادرس مجله‌-بک لینک گلدلینک

چه مدت طول می کشد تا بک لینک ها ایندکس شوند؟ ممکن است 4 روز و حداکثر 6 ماه طول بکشد تا بک لینک ها ایندکس شوند. خزنده های موتورهای جستجو برای هر وب سایتی با سرعت های متفاوتی کار می کنند و هر سایت نرخ خزیدن و بودجه خزیدن خود را دارد که تعیین می کند بک لینک ها با چه سرعتی ایندکس می شوند. راهی که شما می توانید لینک های شکسته ی وب سایت خود پیدا کنید، این است که به Google Search Console بروید و به ارورهای کراولر ها نگاه کنید. ممکن است فردی به سایت شما لینک داده باشد ولی در آن URL شما اشتبا نوشته شده باشد. اولین راه این است که به آن سایت مراجعه کنید و از آن ها تقاضا کنید که لینک شکسته را اصلاح کنند. راه دوم ایجاد همان صفحه برای URL اشتباه است و در صفحه ای که ایجاد کرده اید یک ری‌دایرکت به URL درست خود بفرستید.

آموزش آموزش ساخت بک لینک

در کل توصیه می‌شود اگر برای خرید بک لینک هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید یا به اصطلاح لینک اسپانسر شده است از شناسۀ Sponsored همراه با Dofollow استفاده کنید. به جز انواع گفته شده بک‌لینک‌هایی هستند که در صفحه‌ها و وبسایت‌های مختلف بدون در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیرگذار درج می‌شوند. اکثر این جایگاه‌های لینک فروشی و زمان‌دار هستند یا به در اثر نقص وبسایت کاربران به صورت رایگان می‌توانند لینک خود را در صفحه جا دهند.

من با استفاده از ابزار Disavow backlinks گوگل، این سایت ها را چند ماه قبل معرفی کرده ام و در ماه قبل هم دوباره آپدیت کرده ام. محتوای سایت من یونیک است و رقابت در حوزه کاری من شدید نیست و نسبت به چند تا رقیب از لحاظ محتوا و زیبایی سایت کاملا برترم!! طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط لینک‌های فالو ارزش وب‌سایت منبع را به وب‌سایت لینک شده انتقال می‌دهند، لذا برای بهبود سئوی وب‌سایت‌های خود باید به دنبال گرفتن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌حال، اینکه فقط لینک‌های فالو داشته باشید می‌تواند از دید موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک‌های نوفالو هم می‌توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه افزایش رتبه با بک لینک شما تأثیر بگذارند.

سایت هایی که برای ساخت پروفایل بک لینک مورد استفاده قرار میگیرند، به کاربران خود اجازه میدهند یک حساب کاربری به منظور قرار دادن لینک در سایت ایجاد کنند. از لحاظ تئوری، هرچه که سایتی که برای انجام این کار انتخاب کرده اید، اعتبار بهتری داشته باشید، کیفیت لینک ساخته شده هم بهتر خواهد بود. نمونه ای از یک سایت با کیفیت بالا که میتوانید از آن برای ایجاد یک پروفایل بک لینک استفاده کنید، Gravatar است ، یک سایت آواتار متعلق به وردپرس. به طور خلاصه، ارتباطی هرچند کوچک اما مشخص بین رتبه و بک‌لینک از صفحات با ترافیک ارگانیک وجود دارد.

  • پس از این، دیگر رنک گرفتن با لینک‌های زیاد آسان نبود و در صورت تکرار می‌توانست منجر به حذف شما از نتایج شود.
  • اگر وبسایت شما محتوایی بسیار باکیفیت و معتبر منتشر می‌کند حتماً ویکی‌نویس‌ها از آن برای ویرایش صفحات استفاده خواهند کرد و در قسمت منابع لینک می‌دهند.
  • در انتها روش‌هایی را برای نحوه دریافت بک لینک‌های بیشتر به شما پیشنهاد خواهیم داد.
  • به هر میزان که سازماندهی ساختار وب سایت شما بهتر باشد به همان میزان، توزیع ارزش بک لینک‌های وب سایت بهتر خواهد بود، به همین جهت توصیه می‌شود ساختار سیلو را جایگزین ساختار سنتی کنید.
  • این لینک‌ها می‌توانند موقعیت شما را به عنوان یک حرفه ای معرفی کنند و ترافیک ارگانیک خوبی هم ایجاد نمایند.

اما درحال حاضر تقریبا تمامی وبمستران از تاثیر منفی خرید بک لینک بر سئو و دریافت لینک‌های زیاد، مطلع هستند. زیرا طبق اعلام صریح گوگل، خرید بک لینک، بر خلاف سیاست‌های این سایت بوده و تخلف شناخته می‌شود. بنابراین اگر شما برای کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل برنامه‌ریزی کرده‌اید، خرید بک لینک برای سایت، روش مناسبی نیست، زیرا ممکن است شما را با مشکلات جدی مانند جریمه وب‌سایت روبه‌رو کند. های اصلی شما برای سئوی سایت‌تان باشد زیرا در رتبه‌بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار است. امیدوار هستیم که این مقاله به شما در درک بهتر بک لینک‌ها، تاثیر آن‌ها بر رتبه بندی موتورهای جستجو و اینکه چرا باید بر ساخت بک لینک تمرکز کنید، کمک کرده باشد. توصیه می‌شود از امروز تلاش کنید تا با استفاده هوشمندانه از بک لینک در مسیر استراتژی لینک سازی خارجی، از مزایای این ساختار لینک سازی استفاده کنید.

از آنجا که کیفیت بک لینک‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، ارزش آن‌ها نیز با هم یکسان نیست. با طراحی بک ‌لینک باکیفیت، می‌توان از تاثیر آن در رتبه‌بندی نتایج جستجو مطمئن شد. امروزه یکی از مباحث مطرح در سئو، لینک‌سازی است که گاهی با اختلاف نظر و چالش درباره تاثیر آن بر رتبه و سئو سایت مواجه هستیم.

استفاده از سایت‌سازها برای بک لینک‌سازی رایگان