دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه می‌شود؟ لاوان

توییتر، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و یوتیوب نمونه‌هایی از شناخته شده‌ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند. تبلیغات کلیکی یا ‌Pay Per Click که PPC نیز نامیده می‌شود، روشی برای جذب کاربر و یکی از انواع تبلیغات عملکردی است. در این روش شما باید به دنبال یک شرکت تبلیغاتی باشید که سایت، کالا یا خدمت شما را در جایگاه‌های مشخصی تبلیغ کند. شما نیز موظف هستید به ازای هر کلیکی که به روی این تبلیغات انجام می‌شود، هزینه‌ای به ناشر تبلیغ بپردازید.

مشکل: تیم های مارکتینگم ساختار سیلویی دارن

فرض کنیم که یک بروشور تهیه کرده اید و آن را در صندوق پست مردم انداخته اید. البته که این بروشور هم یکی از قالب‌های محتواست، اما از آن قالب‌های سنتی و آفلاین. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که اصلاً نمی‌توانید متوجه بشوید که چند نفر بروشور شما را خوانده‌اند و چند نفر آن را مستقیماً راهی سطل زباله کرده‌اند. ، که می‌توانیم از آنها به عنوان روش‌های درون‌گرا و برونگرا نیز یاد کنیم) تمایزی قائل نمی‌شود. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های فوق العاده انعطاف پذیری برای رشد مداوم در اختیار مشاغل قرار می‌دهد – اما این شما هستید که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

شما با همه ی استراتژی‌های ذکر شده در بالا می‌توانید این بازاریابی را اجرا کنید به شرطی که هوشمندانه کار کنید. پیاده کردن این نوع بازاریابی کمک می‌کند بتوانید با استراتژی منظم کسانی که به کسب و کار شما علاقه دارند را قدم به قدم جذب کنید و به مشتریان خود اضافه کنید. اتوماسیون بازاریابی و فروش، نرم افزاری است که در صورت استفاده صحیح از آن، کار برای صاحبان مشاغل بسیار آسان می‌شود. به عنوان مثال، با صرف وقت کمتر می‌توان مشتریان احتمالی بیشتری را جذب و میزان فروش را افزایش داد.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه می‌شود؟ لاوان

مطابق آنچه از منظر تبلیغات به عنوان نوعی ارتباط انسانی مطرح می‌شود، در اینجا نیز یک «فرستنده پیام» وجود دارد، پیام به وسیله یک «کانال» به «گیرنده» می‌رسد تا اثر تبلیغی و ترغیب به خرید انجام شود. در دیجیتال مارکتینگ هم همین قضیه وجود دارد و برای انواع کسب‌وکارها قابلیت هدف گیری تبلیغاتی انواع مشتریان در سطوح B2C و ‌B2B وجود دارند. مثلاً وقتی که برای اولین بار مشتری وارد سایت می‌شود، باید از آن‌ها بخواهید اطلاعات تماس خود را (مثل ایمیل یا شمارۀ همراه) در اختیار شما قرار بدهد. مثلاً با ارائه یک محصول جذاب و رایگان مثل (ایبوک یا فایل صوتی) از آن‌ها بخواهید برای دریافت آن، ایمیل خود را وارد کنند.

از این رو در آپدیت های بعدی این مقاله به نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال هم به صورت کامل تری اشاره می کنیم. وقتی خاطب به شما اعتماد نکند، نمی‌توانید رضایت آن‌ها را جلب کنید و فروش خود را افزایش دهید. محتوای حمایت شده، به سبب اطلاعات خوبی که به مخاطب می‌دهد، در راستای جلب اعتماد بیشتر آن‌ها تاثیرگذار است.

  • سال به سال با توسعه فناوری‌های مرتبط در ایران، شاهد افزایش کاربران در فضای وب هستیم.
  • کسب‌وکارهای مختلف بسته به هدف و مخاطبشان باید از ویدئوهای خاصی استفاده کنند و ویدئوها را در رسانه‌هایی که مخاطبانشان حضور دارند، منتشر کنند تا به نتیجه مطلوب‌تری برسند.
  • اینکه آیا اینستاگرام مناسب نوع کسب و کار شما هست یا خیر، خود اولین قدم در مواجهه با شبکه های اجتماعی و بازاریابی در آن‌هاست.
  • اتصال میلیاردها نفر به یکدیگر در سراسر جهان، ستون اصلی دنیای ارتباطات مدرن است.

علاوه بر این، تحقیقات کیوورد در شبکه های اجتماعی می تواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در شبکه های اجتماعی مختلف نیز کمک کننده باشد. با اطمینان حاصل کردن از این که این موضوع همیشه به خاطرتان می ماند، شما تجربیات دیجیتالی ایجاد خواهید کرد که برای مخاطبان شما جواب داده و دائماً نتایجی که امیدوار به کسب آن ها هستید را کسب خواهد کرد. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به احتمال زیاد نیازمند جنبه های پرداختی و رایگان به صورت همزمان برای موثر عمل کردن است. است، به این معنی که خدمات یا محصولات خود را به کسب‌وکارهای دیگر ارائه می‌کنید، اقدامات بازاریابی دیجیتال شما باید حول محور تولید مشتری راغب آنلاین بچرخد و هدف نهایی‌تان این باشد که با کارشناسان فروش شرکت تماس گرفته شود. به همین دلیل، بازاریابی شما باید روی جذب و تبدیل باکیفیت‌ترین لیدها از طریق وب‌سایت و سایر کانال‌های دیجیتال تمرکز داشته باشد. از جمله این کانال‌ها می‌توان به وب‌سایت خود شرکت، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات و وبلاگ شرکت اشاره کرد.

یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان است که در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. با استفاده از Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل خود خلق کنید.

برای فروش این محصول به مشاغل، باید روی این اصل تمرکز کنید که چگونه نرم‌افزار شما می‌تواند در پول و زمان مشتری احتمالی صرفه‌جویی کند و مشتری و کارمندان آن‌ها می‌توانند کارهای بیشتری را در مدت‌زمان مشابه انجام دهند. بازاریابی موتورهای جستجو (یا SEM) اغلب با SEO اشتباه گرفته می‌شود زیرا هر دو نام‌های بسیار مشابهی دارند. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام استراتژی برای کسب‌و‌کارتان مناسب‌تر است؟ در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابی‌تان مشخص باشد.

راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ

فناوری دستیار مجازی مانند الکسا، سیری و دستیار گوگل از آن زمان محبوبیت خود را افزایش داده است و بازار قابل توجهی را به خود جلب کرده است. از آنجایی‌که وبینارها در مقایسه با ویدیوهای معمولی دارای جزئیات بیشتری بوده، تعاملی هستند و محتوای جامع‌تری را در مقایسه با پست‌های وبلاگی یا ویدیوهای کوتاه ارائه می‌دهند، لذا برای مرحله ملاحظه بسیار مناسب به نظر می‌رسند. اینفوگرافیک ها که معمولاً بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و لذا شانس دیده شدن شما در شبکه‌های اجتماعی را دوچندان می‌کنند.