روشهای کسب درآمد دلاری از گوگل

به عنوان مثال، اگر شما در صنعت فروش کفش فعالیت دارید، اگر فردی کلماتی مانند خرید کفش یا کفش مردانه را جستجو کند، تبلیغ شما نشان داده میشود. یک پارچه سازی اطلاعات گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز به شما در دستیابی به این امر کمک میکند. گوگل ادز با ذخیره تمامی اطلاعات کاربران و تبلیغها، به شما در پیگیری اهدافتان کمک میکند. این اصطلاحات مشترک به شما در تنظیم، مدیریت و بهینهسازی تبلیغات گوگل کمک میکند. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی برای فروش گوشی شیائومی دارید، باید کلماتی چون خرید گوشی شیائومی، خرید بهترین گوشی با قیمت مناسب و … این تفکر نادرست بوده و بسیاری از این کاربران میتوانند رقبای شما بوده و یا قصد خرید را نداشته باشند. CPA: هزینه ای است که به ازای هر خرید تعیین و پرداخت می شود. Ad Extensions به شما امکان میدهد اطلاعاتی را در تبلیغات خود، بدون هزینه اضافی قرار دهید.

ما در این مطلب از وب سایت دارکوب، علاوه بر معرفی گوگل ادوردز و دیگر موارد موثر در دیجیتال مارکتینگ مانند سئو و بهینه سازی سایت، آموزش گام به گام و ساده ای را ارائه داده ایم که به شما کمک می کند تا از همین امروز تبلیغ در گوگل را شروع کنید. Conversion Tracking باعث می شود شما بتوانید میزان فروش (یا سایر فرآیندها) وب سایت، اپلیکیشن و… گوگل بر اساس میزان رقابت و همچنین فاکتوری به نام “امتیاز کیفی”، برای هر کلمه کلیدی (هر کلیک)، یک هزینه حدودی را برای حضور در رتبه های برتر گوگل مشخص می کند. پیش از هر چیزی به چه اندازه به تزیین بوتیکتان اهمیت میدهید؟ کسب درامد از گوگل ادوردز از طریق چه رسانههایی انجام میشود؟ تشکیل ادگروپ های مختلف نیازمند توجه به نوع کلمات کلیدی، نوع خدمات، هدف مشخص شده از انجام تبلیغ و …

نحوه کار با گوگل ادز

گوگل با مدیریت برخی از وظایفی که به عهده ما است زندگی را آسانتر کرده است. از چند طریق بدون وبسایت می توان با Google AdSense درآمد کسب کرد؟ مرتبط بودن در گوگل ادوردز را می توان ارتباط و تناسب کلمات کلیدی با نوع تبلیغ انجام گرفته تعریف کرد. با استفاده از نمادهای مربوطه در بالا می توانید بین نمای موبایل و دسکتاپ جابه جا شوید. به بیان سادهتر، یک CVR بالا بدان معنی است که صفحه فرود وبسایت، تجربه کاربری مناسبی را ارائه میدهد که مطابق با وعده تبلیغ شده توسط شما است. پنهان نیست که این روزها، هر چه کمپین تبلیغاتی قویتر و متمرکزتر باشد، امکان این که افراد بر روی لینک وبسایت کلیک کنند، بالا میرود و احتمال به دست آوردن مشتریان جدید برای کسبوکارها بیشتر میشود.

سایت گوگل ادز

اگر میخواهید شارژ اکانت گوگل ادز را خودتان انجام دهید، به یک حساب بانکی معتبر در یکی از بانکهای خارج کشور نیاز دارید (داشتن حساب بانکی خارج از کشور هم ملزومات و دردسرهای خودش را دارد). سیستم تبلیغات گوگل که با نام Google Ads بین کاربران شناخته میشود و در گذشته نه چندان دور Google Adwords نام داشت، یکی از روش های مارکتینگ دیجیتال کسب و کارها و بازاریابی آنلاین آنها بدون صرف زمان و سرمایه گذاری بلند مدت میباشد.

وبسایت The Swim Revolution، کلمه کلیدی کلاس شنای کودکان (baby swim lessons) را در عنوان خود قرار داده، بنابراین کاربر فورا موجه میشود که این تبلیغ با آنچه به دنبال آن هست، مطابقت دارد. تو این ویدئو یکی از صاحبان کسب و کار به دنبال تبلیغ برند خودش از طریق گوگل ادز هسنش. میتوانید یکی از سه نوع کمپین را در گوگل ادز انتخاب کنید. در صفحه بعد شما می توانید تم های کلمات کلیدی که با برند و تبلیغات شما سازگار هستند را انتخاب کنید. در قسمت های ابندایی این مطلب با CPC آشنا شدید که قیمت به ازای هر کلیک در تبلیغات بر روی کلمات کلیدی می باشد که باید توسط تبلیغ کننده پرداخت گردد.

تبلیغات گوگل ادز چیست

در این نوع تبلیغ، شما میتوانید چندین عنوان و توضیحات مختلف ایجاد کنید و گوگل به صورت هوشمند بهترین آنها را نسبت به کلمه جستجو شده نمایش میدهد. در غیر این صورت روی گزینه Done کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید. این روش تبلیغاتی به طور خلاصه به این صورت کار می کند که آگهی دهنده به ازای کلیک هایی که بر روی وبسایتش انجام می شود، هزینه را واریز می کند. یعنی تبلیغ دهنده دارد به شما می گوید که در سایتش گوشی اپل می فروشد.

گوگل نسبت به تعداد کلیکی که در زمان نمایش آگهی شما، کاربران بر روی تبلیغ شما میکنند، تعیین میکند که تبلیغ شما به چه صورت نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر شما یک استودیوی عکس در یک شهر داشته باشید و برای کلمه کلیدی استودیوی عکس از گوگل ادز استفاده کنید، شخصی که در یک شهر دیگر کلمه استودیوی عکس را جستجو کند، تبلیغ شما را نخواهد دید، مهم نیست که همان کلمه کلیدی را جستجو کرده باشد. یکی دیگر از شاخص های تاثیرگذار در رتبه تبلیغ شما، زمینه جستجوی کاربر می باشد. انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش های تبلیغات انجام گرفته در گوگل ادوردز است. برای آنکه نحوه عملکرد خود در انجام تبلیغ های گوگل بسنجید، بهترین راه مقایسه تبلیغ و گروه خود با سایر رقبا است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

هزینه کلمه کلیدی بستگی به پیشنهاد رقبایتان دارد و هر چه سود هر کلمه کلیدی در جذب کاربر بالاتر رود رقیب پیشنهاد بالاتری را می دهد و برای اینکه در مزایده برنده شوید باید مبلغ بالاتری را اعلام نمایید. شبکه نمایش گوگل که بسیار گسترده است، دارای یک مزیت مهم است که آن هم دسترسی به بیشتر کاربران در فضای اینترنت است. تجربه کاربر پس از کلیک بر روی لینک وبسایت شما بسیار مهم است. این شرط به هرگونهای میتواند باشد، ماندن کاربر برای مدت زمان خاص، در صورتی که کاربر به سبد خرید برسد، یا هر شرط دیگر.

سایت اصلی گوگل ادز ۴. Descriptions: در این قسمت چند نوع توضیحات برای محصول و تبلیغ مینویسید تا به طور متنوع در ترکیب با هدلاین، به مخاطب سایت گوگل ادز نشان داده شود. تبلیغات جستجوی واکنشگرا به شما امکان میدهد چندین نسخه از عناوین و توضیحات مختلف (۱۵ عنوان و ۴ توضیح) را در آگهی قرار دهید تا گوگل بهترین عنوانها را برای نمایش در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل به صورت خودکار ترکیبهای مختلف عناوین و توضیحات مختلف را با هم تست کرده و بهترین آنها را بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده و رفتار کاربر و دیگر موارد نشان میدهد، تا بیشترین کلیک را برای تبلیغ شما به دست آورد. اطلاعات تماس یک افزونه است که به تبلیغات گوگل افزوده میشود. اکنون ساخت اکانت گوگل ادز شما ایجاد شد و یک کد ۱۰ رقمی با عنوان Customer ID برایتان اختصاص یافت. با این تبلیغات، با توجه به نمایش آنها بر اساس جستجوی کاربر، هر کسبوکاری مشتریان بالقوه خود را به دست میآورد.

ثبت نام در گوگل ادز

به این امتیاز نهایی، رتبه تبلیغ (AD RANK) می گویند. اگر میخواهید رتبه تبلیغ شما از رقیبی که دارای امتیاز کیفیت بالاتری است، بهتر شود، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. هنگامی که برای اولین بار تبلیغ در گوگل ادز خود را تنظیم میکنید، یک منطقه جغرافیایی را انتخاب خواهید کرد که تبلیغ شما در آن محدوده نشان داده شود. تعیین خواهد کرد که کدام تبلیغات در نتایج GOOGLE نمایش داده شود. چگونه می توان عملکرد کمپین های گوگل ادز Google Ads را بهینه سازی کرد و با صرف بودجه کمتر نتایج بهتری برای تبلیغات خود رقم زد؟ به نظر شما گوگل ادوردز چیست و منظور از آموزش google ads چیست؟ این بدان دلیل است که هدف اصلی گوگل، نمایش دادن مناسبترین نتایج مربوط به جستجوی افراد است. میزان استفاده افراد مختلف از گوگل میتواند دلیل کافی برای استفاده از این ابزار تبلیغات باشد.

این ویژگی به اختصاصی کردن تبلیغات کمک بهسزایی می­کند و به ما این فرصت را می­دهد که تبلیغات دقیق­تری را به نمایش بگذاریم. با گذشت زمان، گوگل ادز همچنین به شما کمک میکند تا آن تبلیغات را تجزیه و تحلیل کرده و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، تا شغل شما بتواند به همه اهداف کمپین تبلیغاتی خود برسد. به عنوان مثال، یک کمپین جستجو به شما امکان می دهد تبلیغات متنی خود را در نتایج جستجو قرار دهید، در حالی که یک کمپین ویدیویی به شما امکان می دهد تبلیغات ویدیویی را در YouTube تبلیغ کنید.

با گوگل ادز می توانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، تماس تلفنی بیشتری دریافت کرده و بازدیدهای داخل فروشگاه خود را افزایش دهید. همچنین با استفاده از این روش میتوانید ترافیک و کلیکهای بیشتری جذب کنید. چرا در گوگل ادز تبلیغ کنید؟ این یعنی کیفیت تبلیغ مشتریان ما معمولاً کمتر از 7 نیست. این بدان معنی است که کسبوکار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، در لحظهای که مشتریان ایدهآل شما به دنبال محصولات و خدماتی که مانند موارد ارائه شده توسط شما، از طریق جستجو در گوگل یا گوگل مپ (Google Maps) هستند، نمایش داده میشود. حالت بالاتر از حد میانگین، یعنی تبلیغ شما از نظر کاربران (و گوگل) مرتبط است و به دنبال آن است تا نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهد. مزیت تبلیغات در صفحه نتایج جستجو این است که شما تبلیغ خود را در محلی که بیشتر جستجوکنندگان برای اولین بار به دنبال اطلاعات هستند، نمایش میدهید.

امتیاز کیفیت (QS) شما معیار کیفیت تبلیغ شما به واسطه میزان کلیک (CTR)، ارتباط کلمات کلیدی با خدماتی که ارائه میدهید، کیفیت صفحه فرود و عملکرد گذشته شما در صفحه نتایج جستجو (SERP) اندازهگیری میشود. به عنوان مثال، اگر شما هزینه تبلیغ را ۱ دلار در نظر بگیرید و با امتیاز کیفیت ۱۰ وارد مزایده شوید، نسبت به فردی که هزینه تبلیغ ۱ دلار پیشنهاد کرده و دارای امتیاز کیفیت ۸ است، در رتبه بالاتری قرار میگیرید. سیستم مزایده و رتبه آگهی گوگل وبسایت هایی را ترجیح می دهد که کاربران بیشتری نسبت به آنها توجه نشان داده و اقدام به عمل کنند.

درامد از گوگل ادز

با نوشتن یک متن تبلیغاتی می توانید به بهترین نرخ کلیک برسید. به این منظور صفر تا صد ایجاد کمپین گوگل ادوردز و مهم تر از آن، مدیریت و بهینه سازی اکانت تبلیغات گوگل، در نهایت دقت و مهارت توسط کارشناسان خبره مجموعه فامین ادز انجام می شود. بهینه سازی یا بهبود نرخ تبدیل را می توان مجموعه فعالیت هایی دانست که شامل بهینه سازی تبلیغات، صفحات فرود و … همچنین گفتیم که تبلیغات گوگل برای سایت هایی که تازه به موتور جست و جو وارد شده اند و شناخته شده نیستند کارآمد می باشد. به عنوان مثال، اگر شما در صنعت فروش کفش فعالیت دارید و محصولات شما فقط کفش زنانه هستند، کفش مردانه و کلید واژههای مشابه، کلید واژههای منفی شما هستند.

CPA: هزینه ای است که به ازای هر خرید تعیین و پرداخت می شود.

به همین دلیل از تنظیمات پیشنهادی گوگل ادز استفاده نمیکنیم. برخی از این موارد مخصوص گوگل ادز بوده و برخی دیگر به طور کلی مربوط به PPC (پرداخت برای کلیک) هستند. این مهم است که قبل از شروع اولین کمپین تبلیغ در گوگل ادز برای کسبوکار خود، موارد و پیامدهای PPC را درک کنید. هیچ وبسایتی به اندازه گوگل بازدیدکننده ندارد و بهتر از گوگل نمیتواند باعث گسترش کسبوکار شما شود. گوگل تبلیغ شما را با همان فرمت نتایج دیگر (به جز نشان دادن یک Ad در کنار آن) نشان میدهد، بنابراین کاربران به راحتی لینک وبسایت شما را میبینند و بر روی آن کلیک میکنند. اما برای سیستم گوگل ادز تفاوتی ندارد شما با کدام تبلیغ میدهید و تمامی ارزها را به یک ارزش واحد برای خودش درنظر میگیرد.