مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی

بعد از ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، نوبت به مرحله‌ی طراحی و ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی می‌رسد. ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز بر اساس ابعاد تودرتوی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت بدست می‌آید. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی دوطرفه نیز به صورت زاویه دار از دوطرف هوای محیط را وارد محفظه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌نماید و این دریچه بیشتر در جاهایی استفاده می‌گردد که دریچه بازدید داکت اسپلیت از دیوارها فاصله لازم را دارد و از هر دوطرف هوای محیط را جذب می‌نماید. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی را هم می‌توان به صورت پیچ از رو و هم به صورت پیچ مخفی نصب و تعبیه کرد. اگر درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی لولایی باشد برای قفل کردنِ آن از قفل زیمنسی استفاده می‌شود.

با استفاده از بست هوابندی به ثبات بیشتر لوله الاستومری کمک کرده تا لوله فلکسی در طول مسیر دچار آسیب و شکم‌آوری نشود. رویشگر منتخب دوازدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اقدام به ساخت جدید ترین اتاق کشت هوشمند جهت برداشت علوفه و جوانه های خوراکی به صورت کاملا … اسپلیت , روفتاپ پکیج , وی آر اف , هواساز , ایرواشر , اکونوپک , هواساز هایژنیک ( سیستم های تهویه مطبوع آرن…

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار مختلط

برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردار آلومینیومی لولادار، ابتدا باید به ساخت فریم اقدام شود. به همین منظور داشتنِ ابعاد کلافِ فلزی، چوبی یا سازه‌ی زیرکناف، بسیار ضروری است. به همین منظور برداشت ابعاد داخلیِ کلاف ِزیرکار به صورت صفرتاصفر از داخل دریچه داکت اسپلیت کلاف صورت می‌گیرد.

درب این مدل نیز مانند انواع دیگر این محصول به صورت لولایی و وزنه ای ساخته می گردد. در مدل لولایی لزوماً باید از لولا و قفل زیمنس برای باز و بستن درب استفاده شود. تعداد قفل ها به ابعاد دریچه بستگی دارد.فریم دریچه داکت اسپلیت ترکیبی در دو مدل ۳ و ۵ سانتی تولید می گردد و جنس ساخت آن از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میلی متر است. نصب آن نیز با استفاده از پیچ مخفی یا پیچ از روی نمای فریم در محل مورد نظر انجام میشود. نوع رنگی که بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت استفاده می گردد از جنس پودری ایستاتیکِ کوره ای می باشد. انجام عملیات رنگ کاری موجب حفظ ساختار دریچه داکت اسپلیت در برابر آسیب هایی مثل خط و خش و ضربه های احتمالی می گردد.

  • تولید در نوع از دریچه‌ها در دو حالت لولایی و وزنه‌ای در رنگ‌های مختلف نیز ممکن است.
  • دریچه بازدید آلومینیومی گل سقفی جزو محبوب ترین و پر مصرف ترین دریچه ها می باشد.
  • برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید به ابعاد داخلیِ ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت توجه نماییم.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل، در فضاهایی با کاربریِ بهداشتی مثل اتاق های تمیز و یا محیط هایی که فنکویل در سقف فضایی با آلایندگیِ اسیدی و… به طور ویژه کاربرد دارد.
  • این محصول، یکی از عمومی ترین انواع دریچه داکت اسپلیت به شمار میرود.درب این دریچه را به صورت کاملا صاف و بدون هیچگونه شیار و منافذی از پروفیل آلومینیوم می سازند و به وسیله یک لولا آن را به ساختار فریم متصل میکنند.
  • بعد از نصب و شروع به کار دستگاه داکت اسپلیت برای اینکه تجهیزات و قطعات آن پوشش و کاور داده شوند از این مدل استفاده می‌شود.
برای تکمیل مراحل ساخت فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت، در این مرحله نسبت به ایجاد جای پیچ بر روی فریم به تعداد استاندارد بر اساس ابعاد و سایز دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌شود تا بعد از مراحل رنگ امیزی دچار پریدگیِ رنگ از ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نگردیم. با تکمیل مراحل ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردارِ لولایی خواهیم پرداخت.به این منظور ابعاد داخلیِ فریم را با احتساب ۲ تا ۳ میل بادخور برای ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در نظر میگیریم. به این مقدار از هر طرف ۱.۵ سانت اضافه می‌کنیم تا بتوان هر چهار بُعد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را به صورت خم کاری درآورد و استحکام لازم را با این کار به ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بخشید. با توجه به شیاردار بودنِ درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت در این مرحله ورقِ آلومینیومیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را زیرِ یک پِرسِ مخصوص قرار داده و شیارهای لازم را ایجاد می نماییم.عرضِ این شیارها بین ۹ و ۱۸ سانتیمتر متغیر است.با توجه به میزان هوای لازم برای دستگاه فن کویل عرضِ این شیارها تعیین می‌شود.

سازنده انواع کانال انتقال هوا ، دریچه تنظیم هوا

مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی

لازم به ذکر می‌باشد هم در انتخاب رنگ و هم در ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت به لحاظ ابعاد و تعداد هیچ محدودیتی نیست. پس از خشک شدنِ رنگ در کوره و خارج کردنِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره رنگ، برای محافظت از ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت در زمان انتقال به محل پروژه باید از پوششهای ضربه گیر و مشمعی ضخیم استفاده نمود.. پس از آماده شدنِ ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به طراحی و ساخت دربِ وزنه ایِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می رسد.ابعاد درب وزنه ایِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بر مبنای ابعادِ داخلیِ فریم، طراحی و مونتاژ می گردد.برای سهولت در نشیمنِ دربِ وزنه ایِ دریچه بازدید داکت اسپلیت ،به میزان یک تا دو میل از هر ضلع از ابعادِ داخلیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت کسر کرده و ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را طراحی می کنیم. با توجه به طراحیِ وزنه ایِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت ،لذا وجود فاصله ی استاندارد بین لبه ی زیرینِ دستگاه داکت اسپلیت تا کدِ ارتفاعیِ محل نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت ،بسیار مهم و ضروری می باشد.در صورت کوتاه بودنِ این فاصله،امکانِ جداسازی و برداشتن و گذاشتنِ درب میسر نمی شود، به همین دلیل در زمان سفارش باید به این موضوع کاملا دقت نمود.

برای ایجاد طرح های متنوع و مختلف روی دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی از دستگاه‌های پیشرفته سی ان سی استفاده می‌گردد. از این طریق می‌توان هر طرحی با هر نقشه و مدلی را روی دریچه بازدید داکت اسپلیت پیاده کرد. لازم به ذکر است که حتماً باید دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی با رنگ ضد آب پلی اورتان پوشش داده شود تا در برابر رطوبت بخار و نرم مقاومت کافی را داشته باشد. از دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی در تمام نقاط کشور می‌توان استفاده کرد، اما بیشترین استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت در مکان هایی است که رطوبت هوا بالا می‌باشد، مانند شمال و جنوب کشور.

به هوایی که از محیط بیرون به داخل محیط تهویه شونده وارد می‌شود، هوای تازه می‌گویند. این امر باعث می‌شود که سیستم داکت اسپلیت در محیط‌هایی مانند کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، بسیار مورد استفاده قرار گیرد. ■ امکان استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری. دریچه داکت اسپلیت از قطعات مهم و اصلی در نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌های تهویه است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک لولایی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مطالعه نمودید برخی از دستگاه‌های فن کوئل یا داکت اسپلیت به حجم هوای بیشتر نیاز داشته و برای تامین آن می‌توانید از دریچه بازدید مختلط بهره ببرید. در این حالت امکان استفاده همزمان از شیار پره‌ای Z بر روی دریچه بازدید به همراه پانچ طولی درب اصلی جهت افزایش جریان هوا وجود دارد. تولید در نوع از دریچه‌ها در دو حالت لولایی و وزنه‌ای در رنگ‌های مختلف نیز ممکن است. دریچه زیر داکت اسپلیت با درب ساده لولایی به دلیل سادگی خاص خود از رایج‌ترین مدل‌های دریچه بازدید بوده و اغلب از نوع آلومینیومی آن بهره‌برداری خواهد شد. قاب اصلی آلومینیومی آن با عرض بین 3 الی 5 سانتی‌متر مورد استفاده قرار گرفته و درپوش دریچه آن ظاهری صاف، بدون شیار و هرگونه محلی برای جریان هوا ساخته شده است. در دریچه بازدید درب ساده لولایی؛ درب به وسیله لولا به قاب اصلی متصل بوده و در زمان باز و بسته بودن درپوش و فرم اصلی از یکدیگر جدا نخواهند شد.