پایگاه خبری تحلیلی صنایع و صنوف ایران رشد 15 درصدی حمل کانتینری کشتیرانی در 1401 | transemartlogistics

از انواع کانتینر برای نگهداری محموله‌های تجاری فله یا گروپاژ از طریق حمل و نقل دریایی، زمینی و ریلی استفاده می‌شود. تخلیه و بارگیری مجدد بار به همراه تعویض کشتی باری توضیحی است که برای این نوع حمل بکار میرود. برخی از بنادر امکان ارسال مستقیم بار به بندر شهید رجایی و دیگر بنادر ایران را ندارند. ابتکار ترابر آماده است تا در این خصوص مشاوره و همکاری لازم را با مشتریان گرامی صورت دهد. در تجارت و تولید (عرضه)، ارزش گذاری بازار بورس و نرخ های تعرفه حمل باری (شاخص‌های آتیه) و به دنبال آن به ترتیب شاخص های متغیری چون سطح تولید، میانگین میزان درآمد، وضعیت خرج کردن و حجم جابجایی کانتینر «شاخص‌های نشانگر» متوالی و پیشتاز رکود هستند. بدین ترتیب، تنزل تجارت بین الملل، حاکی از سقوط تبعی اقتصاد کالایی است و کاهش حجم مبادلات کانتینری در جهان، آخرین شاخص بروز رکود محسوب می‌شود.

انواع کانتینر بر حسب نوع

پایگاه خبری تحلیلی صنایع و صنوف ایران رشد 15 درصدی حمل کانتینری کشتیرانی در 1401 | transemartlogistics کانتینرهای باری در کشتی‌ها برحسب اندازه و حجم‌شان به ۴ دسته تقسیم می‌شوند؛ ده فوت، بیست فوت، چهل فوت و چهل فوت high cube. ابعاد کانتینرهای ده فوتی در حدود ۳×۵/۲ است که ارتفاع آنها ۳ متر است و برای ذخیره کالا انتخاب مناسبی خواهد بود. انواع کانتینرهای تهویه دار نیز از مهم ترین مدل‌های کانتینر در سیستم‌های حمل و نقل بار به شمار می روند. کانتینر ۴۰ فوتی نیز محبوب است و البته می‌تواند دو برابر یک جعبه ۲۰ فوتی بسته‌بندی کند! در حالی که ۲۰ فوت اغلب برای حمل بارهای سنگین استفاده می​‌شود، ۴۰ فوت برای حمل مقادیر بیشتری از کالاهای مصرفی سبک‌تر استفاده می​‌شود.

اما حمل بارهای خاص به صورت قله ای یا بارهای مربوط به مایعات و گازها شرایط خاص خود را دارد. ما در مطالب مختلفی عنوان کرده ایم که مقرون به صرفه ترین روش ارسال لوازم منزل با کشتی و به صورت دریایی است. پس از 10 روز روزانه مبلغی به عنوان حق توقف به شرکت کشتیرانی پرداخت میشود. حمل دریایی با در نظر گرفتن موارد بهداشتی مربوط به ویروس کرونا بلامانع و قانونی است.

رشد 6 درصدی ذخیره غلات ایران

کشتیرانی خط کرانه دریایی به همراه گروه های عملیاتی با تجربه و کارشناسان مجرب، افتخار دارد خدمات مطلوب حمل را، در اختیار مشتریان خویش قرار دهد. در حمل دریایی با کشتی و به صورت کانتینری بارها به دو صورت کلی کانتینر اشتراکی LCL و یا کانتیر دربست FCL حمل میشوند. کامبیز جهانبانی بعنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت کشتیرانی دریای خزر منصوب شد. تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است. بدین ترتیب کانتینری کردن موجب ارتقای سطح حمل ترکیبی و جهش بزرگ در امر حمل و نقل شده است. در همین ماه میزان واردات کالاهای مصرفی به مبلغ 61.2 و واردات از چین به مبلغ 44.9 میلیارد دلار بوده است.

رشد ۱۳۰ درصدی صادرات کود اوره از بندر امام خمینی

این کانتینرها مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده اند، به این معنی که می توان آنها را با وسایل نقلیه و تجهیزات مختلف حمل و نقل کرد. از کشتی‌های باری، این کانتینرها را می توان به راحتی به کامیون‌های باربری منتقل کرد و بر این اساس به مقصد منتقل کرد. همچنین شیوه‌ی بارگیری و تخلیه بار و واحد شمارش کانتینر را به اختصار بیان کردیم. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید و سودمند بوده و توانسته باشید از اطلاعات آن استفاده‌ی لازم را برده باشید.

  • ترانشیپ اغلب در تقاطع مسیرهای حمل و نقل و در تنگراه‌ها مانند تنگه پاناما، سوئز و جبل‌الطارق رخ می‌دهد.
  • افزایش مداوم تجارت خارجی، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در حمل بین‌الملل و توسعه‌ی بنادر را زیاد http://transemartlogistics.com کرد.
  • همانطور که بیان کردیم، بهتر است معیار یکسانی از فضا و حجم مورد استفاده برای کانتینرها برای همگی تعریف شود.
  • این نوع کانتینرها مانند کانتینر یخچالی، نیز بار را در دمای مشخصی نگهداری می کند.
  • در حمل دریایی با کشتی و به صورت کانتینری بارها به دو صورت کلی کانتینر اشتراکی LCL و یا کانتیر دربست FCL حمل میشوند.