کاتالوگ چیست و چگونه طراحی خواهد شد؟ استودیو آرنگ-دی ال کاتالوگ

کاتالوگ به دفترچه یا کتابچه کاملی گفته می شود که به معرفی شرکت یا سازمان یا کارخانه ای که محصولی یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه میدهد، می پردازد. کاتالوگ ها برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان تولید می شود. هر چه کاتالوگ بهتر طراحی و چاپ شده باشد مصرف کنندگان تصمیم راحت تری برای انتخاب کالای مورد نطر خود خواهند داشت پس طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ نقش بسزایی در انتخاب مشتریان خواهد داشت.

این کلمه به این معنا است که ما در بروشور، کالای خود را کامل اما در فرصتی کوتاه معرفی می‌‎کنیم. لازم به ذکر است که گاهی بروشورها کاربردهای دیگری هم پیدا کرده و جنبه‌ی اطلاع‌رسانی و آموزش‌دهنده پیدا می‌کنند. کاتالوگ های دیجیتال در مقایسه با هزینه های چاپ و توزیع که نزدیک به صفر است ، پس انداز زیادی دارند.

کاتالوگ چیست و چگونه طراحی خواهد شد؟ استودیو آرنگ-دی ال کاتالوگ کاتالوگ های چاپی یا فیزیکی و کاتالوگ های الکترونیکی که به صورت آنلاین استفاده می کاتالوگ شوند. با اینکه اهداف طراحی و تولید کاتالوگ های چاپی و آنلاین یکسان است، اما هر کدام کاربرد و تاثیرگذاری خود را دارند. کاتالوگ دیجیتال ساعت JAEGER-LECOULTRE ، طراحی و اجرا توسط تیم طراحی کاتالوگ دیجیتال نگاران ، دکمه full screen را بزنید تا بتوانید کاتالوگ را به صورت تمام صفحه مشاهده نمایید. شما یک دامنه و هاست رایگان از نگاران برای کاتالوگ دیجیتال خود دریافت می کنید. برای مشاغلی که دارای وب سایت نمی باشند نیز این امکان فراهم می شود که با دامنه اختصاصی خود مجله دیجیتال یا کاتالوگ اینترنتی ساخته شده را نشر دهند. بروشور از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است که به معنای دوختن می باشد.

اطلاعات تماس

کاتالوگ بیشتر حاوی اطلاعاتی درباره محصول، رویداد و یا خدمات ارائه شده توسط شرکت و سازمان مربوطه است. کاتالوگ‌ها برای فروش محصولات بصورت مستقیم از شرکت تولید کننده به مصرف کنندگان آن طراحی و توزیع می‌شوند. بروشورها فرمت دیجیتال نیز دارند اما معمولا در تیراژ بالا، صفحات محدود(تقریبا چهار تا هشت صفحه یا لت)، کاغذهای باکیفیت و با رنگ آمیزی و تصاویر بسیار جذاب از اقلام منتخب شرکت، طراحی و چاپ می‌شوند و بهتر است که از وسط تا شوند.

  • در یک مقایسه کلی، می‌‌توان گفت که چاپ کاتالوگ نسبت به انتشار آن به صورت دیجیتال مزیت‌های بیشتری دارد.
  • اگر آنها تغییر سِمَت دهند یا جایگزین شوند، این قابلیتها از دست می‌روند.
  • در هنگام چاپ کاتالوگ، نام کالا ، مدل ،شماره و یا مشکل و تصویر آن با مشخصات فنی مختصر و یا توضیحات کوتاه ضروری دیگر ذکر میشود تا خریدار را در تصمیم گیری کمک کند .
  • بعضی از برندها برای مشتریانشان کاتالوگ‌هایی با تعداد برگه‌های کم‌تر و جنس کاغذ معمولی چاپ می‌کنند تا هزینه تمام شده‌ آن، مناسب باشد.

اغراق زیاد در معرفی و توصیف محصولات و خدمات باعث می‌شود بعد از مواجه شدن با آن در مشتری حس فریب خوردگی ایجاد شده و دیگر به این نوع طرح‌های تبلیغاتی اعتماد نکرده و از خرید محصول مورد نظر هم صرف نظر کند. یک طرح تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مخاطب بتواند در کمترین زمان آن را مطالعه و مهم ترین اطلاعات را دریافت نماید. در طراحی کاتالوگ از نوشتن اطلاعات اضافی و غیرسازنده پرهیز شود و مطالب اصلی و مهم نیز به صورت خلاصه نوشته شود. پر کردن کاتالوگ با متن‌ها و مطالب خسته کننده و طولانی، تصاویر تکراری و سرد جذابیتی برای مخاطب ندارد. انتخاب جنس کاغذ کاتالوگ و ابعاد آن در طراحی کاتالوگ اهمیت زیادی دارد زیرا طراحی حرفه ای برای یک کاتالوگ با سایز a4 ،a5، a3 و در سایز های مختلف متفاوت است و همچنین استفاده از رنگ ها برای کاغذهای با جنس مختلف متفاوت است. هدف یک کاتالوگ اینست که طیف وسیعی از کالاهای موجود را به سریع‌ترین شکل ممکن به دیگران معرفی کند و در عین حلا بهترین طراحی را داشته باشد.

کاتالوگ‌های حرفه‌ای ویژگی‌هایی دارند که رعایت آنها در طراحی کاتالوگ های مختلف بسیار اهمیت دارد. دومین ویژگی برخورداری از طراحی و چیدمان جذاب و حرفه ای است که کمک به جلب توجه بیننده می کند. کاتالوگ هایی که طراحی گرافیک مناسبی ندارند تاثیر لازم و موثر را بروی مخاطب نمی گذارند.

ویژگی‌های یک کاتالوگ تبلیغاتی خوب الکترونیکی، چاپی و دیجیتالی

باید این را بدانیم که فرآیند اجرای یک کاتالوگ چاپی شامل هزینه هایی است که می تواند کاتالوگ شما را به محصولی گران قیمت و یا کاتالوگی ارزان قیمت تبدیل کند. در این مقاله قصد نداریم وارد جزئیات مراحل چاپ و اجرا شویم یا شما را به سمت یک کاتالوگ کاملا ارزان قیمت و غیر کارا هدایت کنیم. بلکه می خواهیم یاد دهیم، چگونه براساس حفظ ارزش محصول و خدمات خود انتخاب های بهینه تر داشته باشید. به مجموعه ای از اطلاعات جامع مورد نیاز یک محصول برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات، که توسط شرکت یا موسسه مربوط به آن محصول یا خدمات گردآوری شده، کاتالوگ می گویند. در کاتالوگ ریزترین جزئیات که ممکن است برای فروشنده یا واسط خریدار مورد نیاز باشد بیان شده است.