کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ

البته نباید فراموش کرد که زغال سنگ هم گران بود و بنابراین تنها افراد ثروتمند می توانستند از عهده ی داشتن شومینه و دودکش برآیند. دیری نگذشت که تعداد دودکش ها به وسیله ای برای به رخ کشیدن ثروت مردم تبدیل شد و تا آنجا که امکان داشت روی پشت بام منازل خود کلاهک دودکش تعبیه کردند. حتی کسانی که استطاعت خرید زغال سنگ نداشتند روی پشت بام منازل خود کلاهک های دودکش ساختگی قرار دادند تا بدین وسیله ارزش خود را در میان همسایگانشان بالا ببرند. تخلیه گازهای سمی تولید شده از وسایل گرمایشی در ساختمان به وسیله کانال دودکش انجام شده و در انتهای این مسیر از کلاهک دودکش استفاده خواهد شد.

از کلاهک دودکش پره‌ای برای تخلیه موتورخانه‌ها، شومینه، هود، آبگرمکن و بخاری‌های گازی یا نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت کلاهک بام در انواع مختلف مجدداً به نوعِ ورقِ مصرفی بستگی پیدا می کند،یعنی انواعِ کلاهک های فوق را می توان با انواعِ ورق از قبیل ورق سیاه، ورق روغنی،ورق گالوانیزه تولید نمود. کلاهک بام جهت پوششِ بالاترین نقطه ی ارتفاعیِ دودکش ها و هواکشها ی وِنت و کاربردهایی از این قبیل در ساختمانها ساخته و نصب میگردد. از کلاهک های پره ای می توانید جهت زیبا سازی ظاهرِ غیر شکیلِ انتهای لوله های ونت در بام نیز استفاده کرد. می توان خروجیِ تمام لوله های وِنتی را در کنار هم طراحی کرد و یک کلاهک پره ای با ابعاد مورد نیاز به شرکت تهویه نو سفارش داد. کلاهک پره ای به گونه طراحی شدند که آب باران یا برف به فضای داخلی و زیرینِ کلاهک غیر ممکن است از این رو نیاز به آبندی با چسب و مواد ضد آب دیگر ندارد.

قیمتهای انواع دریچه

بام این کلاهک دودکش را می توان هم بصورت مخروطی و هم بصورت مسطح طراحی و تولید نمود. این مدل از انواع ورق از قبیل روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد. با توجه به ساخت سفارشی آن هیچ محدودیتی در انتخاب نوع ورق مصرفی یا قطر مورد نظر کارفرما وجود ندارد و این کلاهک دودکش از هرجنس و با هر قطر و هر تعدادی قابل ساخت و تولید می باشد. کلاهک اچ گرد را در قطرهای دلخواه از قطر 6 سانت به بالا ، هم بصورت درز طولی و هم درزجوشی تولید نمود. کلاهک گرد را نیز دقیقا می توان از ورقهایی با ضخامت ورق کلاهک چهارگوش بصورت سفارشی تولید نمود.

تجهیزات فضای باز و نما

توسعه ی دودکش ها باعث نشد که دود به طور کامل از فضای خانه ها حذف شود، چرا که طبیعت گرما به خوبی شناخته نشده بود و به همین دلیل دودکش ها طراحی مناسبی برای کشیدن دود از فضای خانه کلاهک پشت بام نداشتند. تا قرن 18 ام، بیشتر دانشمندان بر این باور بودند که دود به همراه گرما جابجا می شود و از آنجا که گرما از مناطق گرم تر به سردتر منتقل می شود، بنابراین پر شدن فضای اتاق با دود اجتناب ناپذیر است. در حقیقت، آنها فکر می کردند که پر شدن اتاق با دود به معنای گرم شدن آن بوده و زمانی که اتاق به اندازه ی کافی گرم شود، دود از دودکش خارج می گردد. وزنه پل فلز فروشنده لنت ترمز اینترک جرثقیل سقفی استریت ساخت کشور آلمان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای اطلاع از قیمت لنت ترمز موتور بالابر … در صورتی که گازهای سمی حاصل از موتورخانه برای محیط زیست خطرناک باشد؛ باید از فیلتر مناسب استفاده کنید.

  • این کلاهک دودکش را می‌توان از هر جنس و در هر قطر تولید کرد و محدودیتی در انتخاب نوع ورق مصرفی آن وجود ندارد.
  • توسعه ی دودکش ها باعث نشد که دود به طور کامل از فضای خانه ها حذف شود، چرا که طبیعت گرما به خوبی شناخته نشده بود و به همین دلیل دودکش ها طراحی مناسبی برای کشیدن دود از فضای خانه نداشتند.
  • از موارد مهمی ‌که در هنگام نصب سیستم دودکش ساختمان باید بدان توجه کرد، کلاهک دودکش است.
  • در مورد ضخامت ورق آن نیز می توان از یک فرمول کلی استفاده نمود که هرچه ابعاد و میزان دود خروجی از کانال دودکش بیشتر باشد، ضخامت ورق مصرفی برای ساخت نیز بالا می رود.
کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ

تمام قسمت‌های این کلاهک گرد و استوانه‌ای بوده و بسیار مهم است که قطر تمامی ‌لوله‌ها و اجزای این دودکش با قطر لوله اصلی دودکش یکسان باشد تا دود را به خوبی تخلیه کند. در غیر این صورت، با وجود هرگونه کاهش قطر، خفگی و اختلال در جریان مکش دود از کلاهک، ایجاد کرده و دود بطور کامل خارج نخواهد شد. تعبیه سیستم دودکش در هنگام ساخت بنا، در حفظ ایمنی خانه‌ها و ساختمان بسیار حائز اهمیت است و از مهم‌ترین الزامات تاسیسات ساختمان به شمار می‌آید. این دودکش‌ها کمک می‌کنند تا دود حاصل از وسایل گازسوز را از محیط داخلی بنا یا منزل خارج کرده و مانع از رخدادهای ناگوار گردد. البته این کار باید کاملا مهندسی شده و طبق اصول صورت گیرد تا کارکرد خود را به خوبی انجام داده و اسباب سلامتی و آسایش ساکنین را فراهم نماید.

کلاهک پره ای به صورت استاندار از 5 پره لوور و به ارتفاع 40 تا 50 سانتی متر می باشد . پره ها دارای زاویه 35 درجه سانتی گراد بوده و به نحوی طراحی شده اند که مانع نفوذ باد ، آب ، گرد و غبار به داخل کلاهک می شود . از آنجایی که دودکش ها همیشه در معرض دید هستند، آب باران، برگ ها، پرها و همه چیز ممکن است در آنها بیفتد و ایجاد شود یا باعث آسیب شود.

سایر تزئینات داخلی