↑ «http://www.sabteahval.ir/default-65.aspx». سازمان ثبت احوال کشور

قلمه ها به طول 7-5 سانتیمتر تهیه می شوند و اگر قسمتی کوچک از چوب قدیمی تر در پایین قلمه ها و همراه انان باشد ریشه زایی بهتر انجام میشود. گلهاي اين گونه دو تا سه سانتيمتر طول دارند. در اين گونه زنگولهها به طرف بالا چرخيده و باز شدهاند. زمانی که ریشه ها رشد شروع به رشد کردند باید نیاز سرمایی این پیازها بر طرف شود تا ساقه توانایی بلند شدن و گلدهی را داشته باشد. پس از کاشت پیاز ها در گلدان، گلدان ها را به مدت ۴ الی ۶ هفته در مکانی تاریک و در دمای ۳ الی ۵ درجه نگهداری کنید و سپس به مدت ۴ الی ۶ هفته به مکانی با دمای ۵ الی ۱۰ درجه منتقل و پس از سپری شدن این مدت دمای محیط را به ۱۵ درجه افزایش دهید. پس از پژمرده شدن گلها در اواخر ارديبهشت، نوبت به مرحله بذردهي ميرسد. بهترین زمان کاشت گل میخک اواخر زمستان است. چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است. به عنوان مثال برای گلدانی که 30 سانتیمتر ارتفاع دارد گیاهی انتخاب کنید که طول ساقه آن 35-30 سانتیمتر باشد.

بوییدن این روایح شاداب باعث میشه، که طعم میوههایی مانند هندوانه، خیار و سایر میوههای سرد رو به خاطر بیاریم. میخک صدپر هزاران سال است در هند و چین نه تنها به عنوان ادویه و طعم دهنده برای شیرینی پزی بلکه به عنوان دارو برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. ضمن اینکه در حوالی سال ۱۹۴۷ بدست آمده است. در بالای خط آب، تا آنجا که ممکن است شاخ و برگ بگذارید، که به آبرسانی کمک کنند. در این مرحله گیاه شروع به سبز شدن می کند، از زمان سبز شدن میتوان دمای محیط را بین ۱۰ الی ۱۵ درجه نگهداشت تا رشد پیاز سرعت نگیرد در این مرحله در صورت افزایش نور محیط، برگ های سبز شروع به رشد می کند. چیدن زودتر از موعد و ذخیره سازی پیازها به طریقه غیر صحیح می تواند باعث سفت شدن پیازها و ایجاد بیماری Blue Mould نماید.

همچنین دقت داشته باشید که پیاز گل لاله بسیار حساس به تابش مستقیم نور آفتاب است، از این رو ممکن است در اثر کاشت در مناطقی که در آینده در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرند، با گل هایی که چندان سرحال نیستند مواجه باشید. گونهي لاله واژگون حنائی داراي گلهای قهوهای مایل به ارغوانی، ساقههای بلند با ارتفاع ده تا سي سانتيمتر و با برگهای باریک است. ظاهر بسيار زيبا و تصاویر لاله واژگون، در مناطق رويش آن باعث شده است تا اين مناطق به عنوان تفريحگاههاي طبيعي مورد توجه و استفاده گردشگران داخلي و خارجي قرار گيرند.

در مورد تخمدان نیز هر گونه اختلال در ساختمان یا مزاج آن منجر به تولید تخمک با کیفیت یا کمیت پایین و اختلال در باروری میگردد. 3. این گیاه را Kaiser’s Crown,گل سربه زیر,لاله نگونسار,اشک مریم ,گل اشک نیز نامیدهاند. گل میخک (نام علمی:Dianthus) این گل در ابتدا توسط گیاه شناس یونانی تئوفرستوس (Theopharastus)، دیانتوس (Dianthus) نامیده شد که گل بومی منطقه خاور نزدیک است. دالیا بومی مکزیک بوده و گل ملی این کشور به حساب می آید. گل لاله واژگون چهارمین اثر طبیعی ملی ایران است. گل لاله یکی از زیبا ترین و محبوب ترین گل های جهان است.75 گونه گل لاله وحشی وجود دارد و بیش از 3000 گونه گل لاله هم از طریق پرورش انتخابی تولید شده اند.

لازم به ذکر است، همانند گل نرگس، بالا بودن دمای محیط باعث عدم گلدهی میشود بنابراین بهترین کار این است که در یک مکان خنک نگهداری شود. خاک مرغوب و نور خورشید دو عامل بسیار مهم در پرورش و نگهداری از گل رز هستند اما شرایط دیگری هم وجود دارد که باعث میشوند بتوانید به بهترین شکل از گلهای خود نگهداری کنید. گل لاله بسیار مساعد پوسیدگی میباشد پس از آبیاری زیاد خودداری کنید و هر زمان خاک گلدان خشک شد اقدام به آبیاری نمایید. بیشتر گیاهان لاله گل هایی به رنگ های زرد، نارنجی، صورتی، قرمز و بنفش دارند. بهطور کلی این گل به ۷ گروه رنگی سفید، زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، بنفش و سبز تقسیم میشود که در هر گروه نیز به غیر از تفاوت در درجهٔ رنگ در شکل رنگآمیزی نیز مانند دورنگ بودن، حاشیهدار بودن و وجود رگهٔ رنگی در درون گلبرگ با یکدیگر تفاوت دارند.

زمان گلدهي گونه گرگاني اوايل ارديبهشت است. در ايران بيش از صد و هفتاد گونه لاله به طور طبيعي در حيات فلور آن رشد ميكند كه این گل يكي از آنها است. تصوير و عکس لاله واژگون در آثار باستاني ايران در ستونهای باستانی طاق بیستون در استان كرمانشاه نقش بسته است. میخک که سرشار از آنتیاکسیدانها است؛ نقش پررنگی در کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطانها را دارد. این امر منجر به پوکی استخوان می شود ، که احتمال خطر شکستگی را نیز افزایش می دهد. ویژگی مشترک تمام این گل ها زیبایی و تنوع رنگ بالای آنها می باشد که جلوه مناسبی را در محیط ایجاد می کنند. برای این منظور حدالامکان کاشت پیاز گل لاله را در محیط هایی که در ساعاتی از روز می توانند در سایه و یا تابش ملایمی از آفتاب بمانند بکارید. از همین قرن گل لاله در مقیاس گسترده ای کشت شده است. درکشتهای خاکی، ۴-۳ تن کود دامی پوسیده را به هر هزار متر مربع اضافه میکنند و بعد از مخلوط یکنواخت اقدام به کشت پایه های رز می کند. بایستی نوع و کیفیت پیاز و طرز کشت کردن و کاشت این گل را بدانید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

از آن زمان تا حال اين لاله سر به زير افکنده است و بر بي گناهي سياوش پاك اشك سایت parsflowers ميريزد. تاج برگي شكل بالاي سر گلها در اين گونه وجود ندارد. نام علمي اين گياه Fritillaria imperialis L به معني تاج شاهنشاهی و يا تاج قيصر است. در حال حاضر گل رز يكي از محبوبترين گلهاي جهان است و از لحاظ ميزان توليد در صدر قرار دارد. لالههاي واژگون در محدودهي ارتفاع دو هزار متری از سطح دريا، در دماي ميانگين سالانه هجده درجه سانتيگراد، در ميزان بارندگي متوسط سالانه ششصد و هفتاد ميليمتر، در نور متوسط و خاك اسيدي رويش دارند. به دنبال طبقه مرفه، طبقه متوسط بازرگان جامعه هلند نیز که به دنبال تقلید از همسایگان ثروتمندتر خود بودند، خواستار این لالهها شدند. گروه بندی براساس ارتفاع: لاله ها را براساس این که کوتاه (کمتر از 20 سانتی متر)، متوسط (20 تا 46 سانتی متر) و بلند (بیشتر از 26 سانتی متر) باشند تقسیم بندی می کنند. در کاشت پیاز گل لاله غالباً تاکیدی همیشگی در مسیر آبیاری برای تکامل رشد گیاه می شود. فقط خاک این گیاه را آبیاری کنید؛ رطوبت موجود روی برگها و ساقهی این گیاه موجب ایجاد بیماریهای قارچی میشود. در کشتهای خاکی دو روش وجود دارد کهدر روش اول در بستری به عرض ۱۲۰ سانتیمتر ۴ ردیف رز می کاشتند که فواصلروی ردیفها حدود ۳۰ سانتیمتر در نظر گرفته می شد در روش دوم گیاه را در دوردیف به فاصله ۴۰ سانتیمتر از هم می کارند و سعی می کنند که گیاه مادریارتفاع لازم را برای عمل بندینگ و جلوگیری از رطوبت زیاد بستر داشته باشد.

هر گیاه شامل حدود سي گل مخروطی و زنگولهای است که طول آنها 1.9 سانتی متر است. برای رشد بذر گل لاله، شرایط آب و هوایی خاص (مخصوصاً دمای پایین در طول بهار) مورد نیاز است. برای شروع گلدهی حدود بیست روز مانده به اول بهار میتوانید گلدان را به جای گرمتری منتقل کنید تا به گلدهی برسد. یک سوم گلدان را از خاک پر کنید سپس پیاز گل لاله را به طوری که نوک آن به سمت بالا باشد درون گلدان قرار دهید و بقیه خاک را درون گلدان بریزید. در نخستین گل پرچمها را بردارید: آنها را به آرامی قطع نمایید و در یک قاشق کوچک قرار دهید. هر پیاز لاله را میتوانید در یک گلدان با اندازه ۱۰ یا ۱۲ بکارید. درست است که گل لاله در ظاهری که ما می بینیم، چندان فضایی را اشغال نمی کند؛ اما درون خاک به اندازه ای که لازم است نیاز به فضایی برای تکثیر کامل ریشه هایش دارد.

فضای کاشت رز هلندی باید خاکی خیس و مقوی داشته باشد تا گیاه قوت بگیرد. عمدتا گیاه میخکی که در بازار ایران وارد وجود دارد از نوع هندی و سریلانکایی محسوب میشوند و هر 2 نوع این محصولات از کیفیت خوبی برخوردارند اما میخک نوع هندی دارای کیفیت مطلوبتری است؛ زیرا عطر، بو و ظاهر بهتری دارد. گل لاله برای اینکه گل دهی خوبی داشته باشد به نور آفتاب و نور زیادی نیاز دارد. گل جالیز دربین کشاورزان شهرستان پاسارگاد به نام گل لاله معروف است و شاید لطافت و زیبایی نام گل لاله در این شهرستان با خطرناک ومهلک بودن آن هیچ سنخیتی باهم ندارد.گل لاله تابدین لحظه باعث شکست بسیاری از کشاورزان شده و بسیاری از کشاورزان پاسارگادی به محض مشاهده این علف هرز در مزارع خود به شدت نا امید ودست از کار وفعالیت در آن مزرعه می کشند. در یک مطالعه حیوانی نشان داده شد که روغن اساسی از میخک باعث افزایش تولید مخاط معده می شود. بهبود زخم: استفاده مرتب و روزانه از روغن میخک میتواند به بهبود زخم های پوستی کمک کند. با مصرف گلبرگ میخک و یا روغن آن میتوان حجم موها را افزایش داد و همچنین در کوتاه مدت میتوان به کاهش ریزش موهای خود که شاید بر اثر استرس، تغذیه ناسالم، مشکلات هورمونی، از دستدادن ناگهانی وزن، استفاده از برخی محصولات مراقبت از مو و تغییرات فصلی بوده است، کمک کرد.

اگر چه اين گونه نسبت گونه اشك مريم زيبايي كمتري دارد، اما نام زيباي كشورمان را به يدك ميكشد. اما نامی که در حال حاضر شناخته شده و مشهور است و همچنین ریشه انگلیسی نیزدارد ” رز یا Rose” است. از نیمهٔ دوم سدهٔ نوزدهم میلادی کاشت لاله در مزارع بسیار بزرگ هلند رایج شد و همچنین پژوهشگران هلندی موفق به ایجاد جورههای جدید و زیبای لاله شدند. همچنین استفاده از کود هربان نیز توصیه میشود. این گلهای صورتی پاستلی برای تهیه شامپو و نرمکنندههای رشد مو نیز استخراج میشوند. در تهیه داروهای خواب آور از این گیاه استفاده میکنند. دما: انواع مختلف گیاه میخک از نظر حساسیت به دما و نور نیازهای متفاوتی دارند.

قلمه را در عمق 5 سانتیمتری گلدانی که حاوی خاک زهکشی شده است، قرار دهید. اگر خارج از آبیاری های هفتگی ای که دارید، شرایط جوی دچار بارندگی ها و یا بارش برف باشد، از آنجا که رطوبت خاک یقینا تامین شده است، تا زمانیکه احساس کنید خاک خشک نشده است، از آبیاری های مجدد پرهیز کنید. اگر قصد خرید بذر گل لاله عباسی را دارید، پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از قیمت و نحوه سفارش اینترنتی بذر گل لاله عباسی به فروشگاه اینترنتی روکالبا مراجعه نمایید. و یا اگر قصد کاشت در باغچه را دارید حتما محلی که حداقل در روز ۵ ساعت نور به گیاه بتابد را انتخاب کنید.

تا چشم کار می کرد لاله های رنگارنگ در کنار هم ردیف شده بودند و سایه بانی از آنها محافظت می کرد. رنگ گل لاله به نوع گونه آن بستگی دارد. اما گونه هایی وجود دارد که در آنها گلها 3 یا حتی 4 سایه مختلف را ترکیب می کنند. حتی یکی از همسایه ها آبیاری این گل ها را برعهده گرفته است. حتی یکی از همسایهها آبیاری این گلها را برعهده گرفته است. در ايران این گل در لرستان در دشت شهرستان اليگودرز به خاطر وسعت زياد دشت لالههايش شهرت و معروفيت زيادي دارد. زمان گلدهي اين گونه در ايران در اسفند و فروردین ماه است. پایان گلدهي آن تمام شدن فصل بارش است كه معمولا تا اواخر خرداد ماه طول ميكشد.