اتاق فرار چیست معرفی برترین اتاق فرارهای کرج روزنامه رسالت روزنامه رسالت | allescape

این پازل‌ها و معماها در نقاط مختلف مکانی مشخص پنهان شده‌اند. شرکت‌کنندگان باید در زمانی معین آن‌ها را بیابند و حلشان کنند. اما کار تیم فقط حل کردن معماها نیست و هر بازی به‌صورت جداگانه دارای سناریو و فضاسازی مخصوص خودش است که هیجان بیشتری به بازی‌ها اضافه می‌کنند. اما بر خلاف تصوری غلطی که ایران وجود دارد اتاق فرارها فقط ترسناک نیستند.

مخاطب اتاق فرار اقامتگاه ابدی آقایان و بانوان‌اند و تعداد نفرات آن هم بین ۵ تا ۸ نفر است. برای افرادی که به حل معماهای مختلف علاقه دارند، اتاق فرار بارکد گزینه‌‌ای ایدئال محسوب می‌شود. شما در اسکیپ روم بارکد درگیر سناریویی هیجان‌انگیز می‌شوید که در آن، تمام تمرکزتان بر بیرون‌رفتن است. در اینجا باید کلی نقشه و راه خروج را امتحان کنید تا نهایتاً راه خروج واقعی را پیدا کنید. سن مناسب برای بازیکنان بالای ۱۶ سال بوده و مدت‌زمان آن هم ۶۰ دقیقه است.

حل این معماها ممکن است کار گروهی و هوش زیادی را نیاز داشته باشد؛ پس با هماهنگی و کمک همدیگر آن‌ها را حل کنید. سناریوی بازی در اتاق فرار اسکیپ میشن به‌ این صورت است که در روستای تیس، شب‌ها حدود ساعت ۳ صبح دقیقاً هنگامی که غسال به قبرستان وارد می‌شود صداهایی ترسناک و دلهره‌آور شنیده می‌شود. اهالی این روستا بر این باورند که‌ این صداها از طرف مردگانی است که اجنه آن‌ها را عذاب می‌دهند. شما باید خلاقیت و هوش بالایی برای پیدا کردن جهت ها داشته باشید.

لوکیشن خوب

استاندارد سنی برای ورود به فضای بازی اتاق‌های فرار ۱۴ سال بوده و اگر سناریو و محتوای بازی ترسناک باشد، حداقل سنی ۱۷ سال است. اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر سیلیکون ولی اتاق فرار توسط این دانشجوی ژاپنی طراحی و عملی شد. همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، تنوع در بازی های اسکیپ روم برای موبایل بسیار زیاد است و یکی از نمونه های خوب در این زمینه Escape the hotel room‪ می باشد. در این بازی مهیج باید بتوانید با حل کردن معماهای مختلف از اتاق های عجیب و غریب هتل نجات پیدا کنید.

۱۴. اسکیپ روت | موجوداتی غریبه میان انسان‌ها

اتاق فرار چیست معرفی برترین اتاق فرارهای کرج روزنامه رسالت روزنامه رسالت | allescape

رسالت اسکیپ مگ این است که تمام تلاش خود را دارد تا باکیفیت ترین و بهترین اتاق فرارهای هر شهر را معرفی کند و از معرفی و پیشنهاد اتاق فرارهای بی کیفیت خودداری کند تا بازیکنان با هر تجربه بازی اسکیپ روم مشتاق تجربه بعدی باشند. مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در تابستان 1394 با هدف طراحی و اجرای بازی‌های فکری معمایی و اتاق فرار در قالب یک تیم دو نفره شکل گرفت. در بهار سال 1395، اولین اتاق فرار ایران با نام نجات شهر توسط این مجموعه در عمارت تاریخی دبیر الملک افتتاح شد. در سال 1396 هسته اصلیِ چهارنفره تیم اسکیپ‌روم تشکیل شد و روند توسعه اتاق فرار در تهران و دیگر شهرهای ایران سرعت گرفت.

  • تلفن همراه و یا بیسم‌های واکی تاکی و همچنین وجود یک مانیتور داخل بازی از راههای متداول ارسال کمک می‌باشد.
  • البته بازی هایی هم هستند که نیاز به فعالیت بدنی دارند یا دلهره بسیاری را برای تان اسکیپ روم برای کودکان ایجاد می کنند.
  • برای تسریع در کارها باید به سه گروه تبدیل شوید و به جست‌وجو بپردازید.
  • اسکیپ‌باکس، یک بازی رومیزی است که برای شما تجربه‌ی هیجان‌انگیز اسکیپ‌روم یا اتاق فرار در خانه، محل کار یا کافه بازی را فراهم می‌کند.
  • مفهوم کلی کلمه اقتباس، برگرفته شده از یک داستان یا سناریو نوشته شده یا اتفاقی واقعی می باشد می باشد.
  • این تفریح مهیج از سال ۱۳۹۵ با اتاق فرار نجات شهر، محصول مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر وارد ایران شد.