طراحی اتاق فرار از ایده پردازی تا پیاده سازی تاج اسکیپ روم | allescape

در نهایت در سال 2011 این بازی ها به سنگاپور وارد شده و به مرور در 2015 بیش از 50 اتاق فرار در کشورهای آسیایی راه اندازی و شهرت آن به کشورهای اروپایی و آمریکایی رسید. طراحی اتاق فرار در سال 1394 برای اولین بار در ایران انجام شد و در حال حاضر در شهرهای مختلف نمونه های بسیار موفق و پرطرفداری از اسکیپ روم ها را می توان مشاهده نمود. مجموعه اسکیپ روم دات‌آی‌آر بزرگ‌ترین مجموعه اتاق فرار در سطح ایران است و در چهار شهر تهران، کرج، اصفهان و اهواز فعالیت می‌کند. این مجموعه هفت اتاق فرار ویژه، ۶ بازی کلاسیک (سه بازی به‌طور موقت تعطیل هستند)، سه بازی محیطی، سه اتاق فرار آنلاین و یک اسکیپ باکس است. برخی معتقد‌ند که مسابقه‌ای در سال ۱۳۷۴ شمسی در ایران پخش می‌شد که نمونه‌ی ابتدایی از اتاق فرار به شمار می‌آید. این برنامه به مجری‌گری فرهاد جم و مهسا محجور برگزار می‌شد و منحصر شبکه سه سیما بود.

سنین بازیکنان اتاق فرار

حال به این پی میبرید که باید با استفاده از هوش و خلاقیت راهی را برای خودتان باز کنید تا بتوانید از این مخمصه راهایی یابید؛ توجه داشته باشید که زمان شما بسیار محدود است که این مورد جذابیت بازی را دوچندان می کند. بی شک صداگذاری و دکوراسیون ترسناک بازی می تواند جذابیت و ترسناک بودن بازی را چندین برابر کند. چنانچه از درب های الترونیکی در محیط بازی استفاده نمایید، امکان دارد برق ها در هنگام بازی قطع شوند و بازیکنان به مشکل بر بخورند؛ از این رو بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات درب ها در حالت نرمال اُپن قرار دهید. فضای اسکیپ روم باید به دوربین مداربسته مجهز شود و تصاویر را ضبط نماید. بازی یک فرآیند سرگرم‌کننده است، و این زمانی است که دانش‌آموزان ریسک می‌کنند. ریسک کردن در واقع به آنها کمک می کند تا بیشتر بیاموزند و مهارت های خود را توسعه دهند و پیدا کنند که در غیر این صورت نمی توانستند.

مرحله سوم در طراحی اتاق فرار:

دکونیوز مجله ای خبری می باشد که طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی دکوراسیون محیط کار، طراحی و چیدمان منزل و زیباسازی و طراحی فضای سبز و هر آنچه که به زیبایی محیط اطراف انسان امروز مربوط می شود را در برمیگیرد. با ورق زدن هر برگ از مجله دکونیوز با ایده هایی خلاقانه و اطلاعات کاملا بروز و استاندارد درباره طراحی دکوراسیون منزل ایرانی ، سبک های مختلف طراحی دکوراسیون، ایده های ناب در طراحی مبلمان و تجهیزات اداری روبرو خواهید شد. این بازی در اولین دوره از جشنواره ملی اتاق فرار رازگشا موفق شد در بخش دکوراسیون و فضاسازی سال 1398، تندیس بهترین بازی را دریافت کند.

گیمیفیکیشن و تقویت عزت نفس در دانش آموزان

برای اینکه بتوانید صفر تا صد یک اتاق فرار را بسازید باید شرایط و الزامات زیادی را در نظر داشته باشید و همچنین باید علاقه‌مند به معما، چالش و خلاقیت باشید. مانند هزینه تولید ایده و طراحی سناریو، آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای ایده‌ها، طراحی دکور، روشنایی، هوش و نوع تجهیزات مورد استفاده و تعداد تجهیزات مورد نیاز! لازم به ذکر است که محاسبه هزینه‌های طراحی اتاق کاملاً تخصصی است. یکی از سوالات رایج در این زمینه این است که طراحی و ساخت اتاق فرار چه رزرو اسکیپ روم مدت طول می‌کشد؟ مدت زمان تولید ایده و طراحی سناریو، آماده سازی و دکوراسیون محیط و هوشمندی تا حد زیادی به شرایط بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که از ابتدایی‌ترین مراحل تا عمل نهایی ممکن است چندین ماه تا یک سال طول بکشد. به رسم انواع فیلم‌های اتاق فرار یا سبک اسلشر در آثار دلهره‌آور، بخش زیادی از ضرباهنگ و هیجان داستان به خاطر حضور همزمان و پیوسته‌ی افرار مختلف و البته تاثیر انتخاب‌های‌شان در سرنوشت شخصیت‌ها است.

طراحی اتاق فرار از ایده پردازی تا پیاده سازی تاج اسکیپ روم | allescape حتی اگر فردی باشید که به داستان های کاراگاهی علاقه ای نداشته باشید باز هم امکان ندارد نام شرلوک هولمز را نشنیده باشید! اتاق طهران 1346 هم از داستان های و اتفاقات شرلوک هولمز الهام گرفته است. بازیکنان باید در کنار همه موارد گفته شده، اتفاقات و حوادث مالی و جانی را بر عهده بگیرند. آکادمی دانوش، بخشی از مجموعه بزرگ دایاموز می‌باشد که با هدف ارتقای توانمندی‌های معلمان با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تاثیر آن بر یادگیری ایجاد شده است. به منظور استفاده از المان های مهیج در محیط، لازم است از فضای سقف غافل نشوید.

  • اتاق فرار از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی و سرگرمی سال‌های اخیر در دنیا و ایران است که در بین تمام گروه سنی به‌خصوص جوانان طرفداران زیادی دارد.
  • این ویژگی‌ها منجر به توانایی بالای اسکیپ روم برای درآمدسازی شده است، چرا که بازیکنان در قالب گروه‌های چند نفره در آن شرکت می‌کنند و درآمد هر سانس در مقایسه با بازی‌های انفرادی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
  • از شرکت‌کنندگان بخواهید به دنبال چیزی بگردند تا با آن یک قطعه یا کلید پازل را بگیرند، مانند آهنربا، چوب یا ابزار چنگ زدن.
  • ، سناریونویس بر مبنای ایده‌های فیلم‌های سینمایی پرطرفدار و داستان‌های مهیجی که از شخصیت‌های مشهور و محبوب برخوردارند، اقدام به داستان‌سرایی و سناریونویسی برای اتاق‌ها می‌نماید.