پینچ ولو ، آشنایی با کارکرد،مزایا،معایب و انواع پینچ ولو آراد پیشه شاره | kasrasaran

در واقع ، هدف از استفاده پینچ ولو یک جریان آب با مقدار و سرعتی ثابت است. با استفاده از این قطعات ، جریان آب به کنترل دقیق تر انجام می‌شود و همچنین کاهش هزینه های آب. نحوه کار پینچ ولو به این صورت است که در بین دو قطعه پلاستیکی، اولی به روی لوله نصب شده و دومی روی پلاستیک اول قرار گرفته است. با فشار دادن قطعه پلاستیک دومی، پینچ ولو به صورت کامل بسته شده و هیچ جریانی از داخل لوله نیز خارج نمی‌شود.

تریم ولو :

نوع زینی این ولوها گزینه مناسبی برای کنترل جریان سیالات ساینده و خورنده هستند. شیر دیافراگمی یا «دیافراگم ولو» (Diaphragm Valve)، یکی از انواع valve با مکانیزم حرکت خطی است که به منظور توقف، راه‌اندازی و تنظیم جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نوع متداول این شیر، از یک دیافراگم (دیسک انعطاف‌پذیر) به عنوان المان مسدود کننده جریان و یک سطح برآمده در کف شیر به عنوان نشیمنگاه دیسک استفاده می‌شود. ولو دیافراگمی در لوله‌کشی تاسیسات بهداشتی، نیروگاه‌ها، کارخانه‌های پتروشیمی، پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های معدنی و کارخانه‌های داروسازی کاربرد دارد. این شیر به دلیل استفاده از فشار باد از دیگر شیرهای اتوماتیک با سرعت بیشتری باز و بست را انجام می دهد. از مدل شیرهای پنوماتیک می توان به شیر توپی پنوماتیک، شیر پروانه ای پنوماتیک و گلوب ولو پنوماتیک اشاره کرد.

  • برای این کار قبل از نصب پینچ ولو باید لوله ای که قرار است پینچ ولو روی آن نصب شود را کاملاً تمیز کرده و سپس جهت نصب پینچ ولو را لینک سایت تراش می کنیم.
  • برای استفاده بهینه از این روش، باید از رویکردهایی مبتنی بر داده و موشکافی دقیق شبکه استفاده کرد تا بتوان بهترین نتیجه ممکن را بدست آورد.
  • فشار تست را به آرامی اعمال کنید تا زمانی که محیط آزمایش از شیر دریچه خارج شود.
  • این شیر دارای دوتیغه بوده و با چرخش آن ها، جریان سیال را ایجاد، مسدود یا کنترل می کند.
  • یک راه دیگر برای طبقه بندی ولوها و شیرآلات صنعتی بر اساس انواع محرک مورد استفاده است.
پینچ ولو به صورت خودکار تمیز می شود، بنابراین هزینه کلی مناسبی دارد و تنها در صورت مشکل فنی باید قسمت الاستیک شیر را تعویض کنیم. بدنه پینچ ولو از مواد طبیعی و مصنوعی که خواص مقاومتی خوبی دارند ساخته می شوند. با توجه به اینکه عملگر این شیر به طور کامل از سیال جدا میشود، این شیر برای کاربردهایی که خوردگی یا آلاینده های فلزی ممکن است مشکل ایجاد کند انتخاب خوبی است. حرکت خطی پینچ ولو ساده و شامل یک تیوپ انعطاف پذیر است (لوله پلاستیکی). در شیرهای تخلیه متعادل، عیب‌های مربوط به فشار برگشتی و احتمال خوردگی فنر برطرف شده است.

کاربردهای پایپینگ چیست؟

استفاده از پینچ ولوها در سیستم ابزار دقیق آزمایشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنولوژی باعث می‌شود که جریان سیالات در سایزهای کوچک و با دقت بالا انجام گیرد. به این ترتیب، پینچ ولو ها در مجموعه‌های ابزار دقیق آزمایشگاهی به کنترل مفید جریان سیالات در جریان کار کمک می‌کند.

به این ترتیب، امکان بهره‌مندی از چندین قابلیت با استفاده از یک شیر فراهم می‌شود. اغلب ولوها توسط اتصالات فلنجی ساخته شده و در سیستم پایپینگ نصب می‌شوند. به منظور اطمینان از درزبندی مناسب شیر، یک گسکت بر روی سطح فلنج قرار می‌گیرد.

انواع ولو (شیرآلات صنعتی) کدام اند؟

پینچ ولو ، آشنایی با کارکرد،مزایا،معایب و انواع پینچ ولو آراد پیشه شاره | kasrasaran