سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

از‌طریق یک همکاری گسترده، مشارکت کنندگان می‌توانند منبع و مرجعی ایجاد کنند که برتر و جامع‌تر از هر چیزی باشد که ما به تنهایی می‌توانستیم آن را بوجود بیاوریم. نمونه بارز یک سایت ویکی، Wikipedia است که به زبان‌های متعددی نوشته شده و هر کس می‌تواند آن را ویرایش کند. متن لینک تفاوتی جزئی با کلمه کلیدی صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است، داشته باشد. مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. ترافیک (Traffic) به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است.

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. سئو کلاه سفید به سئویی گفته می شود که هدفش بهینه کردن صفحات وب به وسیله روش های استاندارد و قانونی است. سئو کلاه سفید اهدافش مطابق با اهداف گوگل است و در آن تخلفی صورت نمی گیرد محتوای با ارزش و غیر تکراری را ایجاد می کند، سرعت لود صفحات را افزایش می دهد و از تصاویر و کلیپ ها در صفحات به اندازه استفاده می کند.

Featured Snippet چیست و چه کاربرد و انواعی دارد؟

استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتور‌های جستجو منجر خواهد شد. اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن می‌کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مخاطبان هدف شما اغلب بر‌اساس عوامل و فاکتور‌هایی همچون جنسیت، سن، شغل، درآمد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی می‌شوند. این دسته بندی‌ها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن‌ها را دارید، شکل خواهند گرفت.

این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، صبوری و استمرار اصلی‌ترین رکنی است که می‌تواند سبب رسیدن به نتایج اول سایت گوگل شود! برای اینکه بتوانید به این موضوع برسید، لازم است تا در سئو خود استمرار به خرج دهید و از تلاش‌های خود خسته نشوید. سئو امری کاملا حرفه‌ای است که در صورت درست انجام شدن آن، زمان می‌تواند کاهش پیدا کند. رسیدن به صفحه اول سرچ گوگل، نتیجه دلخواهی برای بسیاری از سایت‌ها و برندها خواهد بود اما باید به یاد داشته باشید که زمان دقیق و مشخصی برای آن نمی‌توان تعیین کرد. برای اینکه بتوانید این موضوع را به خوبی پیش ببرید، ساختن یک سایت و یاد گرفتن وردپرس می‌تواند راهکاری مناسب و دقیق باشد.

  • استفاده از هدینگ‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارد که در محتوایی جامع به توضیح آن پرداخته‌ایم.
  • لینک‌سازی یکی از عمده تکنیک‌هایی است که در بهینه سازی موتور‌های جستجو (سئو) بکار می‌رود.
  • کافیست کلمات مهم خود را در بخش رهگیری رتبه کلمات اضافه کنید و این ابزار آنالیز سئو سایت آن‌ها را سطح گوگل بررسی می‌کند و به شما نمایی از روند رشد رتبه کلمات شما می‌دهد.
  • منابعی مانند سایت‌های مختلف و متنوع فارسی و انگلیسی زبان، ویدئوهای یوتیوب و تد برخی از این موارد هستند که می‌توانند انتخاب‌هایی ساده و متنوع را برای شما رقم بزنند.
  • توجه به ساخت نقشه یکی از مهم ترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته شود.
  • برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید.

اعداد به دست آمده به طور مستقیم با مدل‌های رتبه‌بندی برای ترتیب نتایج جستجو توسط Google مرتبط هستند. بدیهی است زمانی که سایت شما از نظر سئو بهبود یابد، رتبه کلی سایت در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مختلف افزایش می‌یابد. در نتیجه کاربران بیشتری آن را مشاهده می‌کنند که با افزایش آمار ایمپرشن قابل مشاهده است. اینکه چه عنوانی برای هدینگ انتخاب کنیم و رعایت زیر مجموعه ها را در نظر داشته باشیم. بهینه سازی باید به گونه ای انجام شود که جایگاه سایت در نتایج serp ارتقا یابد تا سایت شما بیشتر مورد بازدید قرار گیرد و مشتریان بیشتری جذب کنید. تفاوت اصلی سئو با تبلیغات این است که سبب می شود تا شما به ترافیک ارگانیک دست پیدا کنید و این یعنی پولی برای دریافت ترافیک پرداخت نمی کنید.

الگوریتم پاندای گوگل (panda) سال ۲۰۱۱