مراحل طراحی ویلا استودیو معماری فرحو | elitarchgroup

زندگی کردن در فضای صمیمی و ساده روستایی آرزوی هر فردی می باشد. سرعت ساخت و ساز ویلای چوبی بسیار بالا بوده و می توان در طرح و اشکال هندسی مختلفی نیز طراحی نمود. خوبی ساخت ویلا در کنار دریا این است که می توان کارهای زیادی از جمله آفتاب گرفتن، استفاده از بازی های مهیج دریایی، استراحت و … انجام داد. برای رسم دقیق تر می بایست تمام جوانب محیطی به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

۶- طراحی ویلا شش ضلعی

طراحی ویلا مدرن شامل بخش های مختلفی چون؛ طراحی نما، طراحی داخلی، طراحی پلان و طراحی نقشه توپوگرافی محوطه می باشد. کاربری ویلا ها و دلایلی که کارفرما و هدف ویلا سازی وی با سبک مدرن و مشخص کردن مصالح مورد نیاز و نوع سازه (اسکلتی، بتنی و…) و همچنین نوع پنجره ها و… از اصول اولیه طراحی ویلا مدرن می باشند. اصول طراحی ویلا و اجرای آن مانند سایر بناها و پروژه ها باید به آنها توجه شود و طبق آن طراحی را انجام داد تا کاملا مطابق خواسته کارفرما باشد و در ادامه اجرای پروژه هم باید با قوانین هماهنگ باشد و هنگام طراحی مدرن و کلاسیک خود باید به عوامل زیادی توجه کنید. همیشه قبل از شروع فرآیند هر چیزی را که می خواهید داشته باشید برنامه ریزی کنید.در ادامه اصول طراحی و اجرای ویلا را باهم بررسی خواهیم کرد. معماری این پروژه به سبک بومی می باشد.برای دوری از فضاهای آپارتمانی کارفرمای این پروژه علاقه داشته که گیاهان و فضای سبز از تمام نقاط دیده شود.سادگی و رنگ سفید آن را بیش از حد مدرن و خاص کرده است. محوطه سازی فضای سبز اطراف ویلا نیز گزینه بسیار مهمی در تعیین میزان هزینه طراحی ویلای کلاسیک دارد ،زیرا هرچه جزئیات آن بیشتر خاص تر باشد زمان بیشتری برای انجام آن صرف خواهد شد.

  • ساخت ویلا به سبک لاکچری که به طراحی باغ ویلا لاکچری نیز شهرت دارد، یکی از سبک های پرطرفدار طراحی برای ساخت ویلا است.
  • به منظور احیای روستا، دولت تیمی از متخصصان را برای توسعه و نوسازی روستا دعوت کرد.
  • قطعا در ابتدای هر پروژه، هزینه طراحی ویلا یکی از مهمترین موارد در پروژه می باشد.
  • ویلاهای دوبلکس برای زمین های کوچک نیز مناسب هستند، زیرا می توانیم به راحتی در آن یک ویلای مدرن 4 خوابه بسازیم.
مراحل طراحی ویلا استودیو معماری فرحو | elitarchgroup متناسب با محیط اجرا کرد .در تمامی استخرهای روباز و سرپوشیده فضایی را در اطراف آن برای عبور و مرور در نظر می گیرند که حداقل این فاصله 2 متر می باشد . آشپزخانه در ویلا به دلیل اینکه نقش سرویس دهی به فضاها را دارد باید نزدیک به در ورودی طراحی شود تا هنگام خرید بتوانیم وسایل را به سادگی به آشپزخانه منتقل کنیم . همچنین قسمت صبحانه خوری و ناهارخوری نیز باید نزدیک به آشپزخانه باشد تا استفاده از آن به سادگی امکان پذیرد . در این قسمت نیز می توانیم با توجه به چیدمان آن بارتعبیه کنیم و فضا را لوکس تر جلوه دهیم. در برخی شهرها مانند شهرهای شمالی از سازه های بتنی و در شهرهای کویری از سازه های فلزی استفاده می شود.ملاحظات معماری در انتخاب سیستم سازه ای نقش مهمی دارد زیرا اسکلت فلزی برای معماران بهتر بوده و طراحی پلان آن برای معماران راحت تر از اسکلت بتنی می باشد. قیمت در پروسه انتخاب تیم طراحی برای طراحی ویلا بسیار مهم است در مطلب زیر به مواردی اشاره میکنیم که شما بتوانید بهترین انتخاب را برای تیم طراحی خود داشته باشید.

۷- طراحی ویلا سوئیسی

با توجه به این که هدف از طراحی محوطه ویلا بهره وری از درختان و فضای سبزاست بنابراین طراحی باید به گونه ای باشد که مورد رضایت ساکنین آن قرارگیرد . در طراحی فضای سبز 3 اصل وحدت ، تعادل و کنتراست و هارمونی بسیار مهم می باشد . تکرار عناصری مانند درختان موجب وحدت می شود و با تکرار درخت ها در دوطرف تعادل متقارن به وجود می آید .