الکترود جوشکاری قیمت الکترود جوشکاری خرید و فروش شهر مفتول 02137556 | foulka

الکترودهای EXX15، EXX16 و EXX18 گرچه برای همه حالت ها طبقه بندی شده اند ولی جوشکاری با آن ها در حالت های عمودی و سقفی مشکل است. اتصال جوشکاری انواع زیادی دارد که هر نوع از آن شرایط ویژه ای برای جوشکاری نیاز دارد. فاصله دو لبه ممکن است زیاد باشد یا دو لبه ممکن است به هم چسبیده باشد. در مواردی که جفت و جوری لبه ها ضعیف است، الکترود E6012 برای جریان مستقیم و الکترود E6013 برای جریان متناوب به کار برده می شود. با چند استثنا این الکترودها جوشکاری عکسی (کنترل کیفیت جوش با پرتونگاری) تولید می کنند و در کارهای کدی لوله و مخزن تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرند. این الکترودها در ساخت و تعمیر و برای جوشکاری در همه حالت ها به طور گسترده ای به کار برده می شوند.

مزایای انواع الکترود جوشکاری

جوشکاری با الکترود جوشیار که به اصطلاح جوشکاری قوس دستی گفته می شود یکی از رایج ترین و متداول ترین سبک ها و روش های جوشکاری است که صنایع مفتولی فولکا انجام می شود. برای جوشکاری با الکترود بسته به نوع و جنس قطعه کار نوع الکترود خود را انتخاب می کنیم. پوشش الکترودهای این کلاس از مقادیر قابل توجهی کربناب کلسیم، فلوراید، آهک و فلوراسپار تشکیل شده است. با سوختن کربناب کلسیم و تولید گاز دی اکسید کربن عمل حفاظت از حوضچه ی مذاب انجام می شود. به دلیل کم بودن مقدار رطوبتی که در این پوشش ها وجود دارد جوش حاصل مقدار کمی هیدروژن در ترکیب خود خواهد داشت به همین دلیل به این نوع الکترودها، الکترودهای کم هیدروژن نیز گفته می شود.

  • جوشکار ماهر محدودیت های جوشکاری در حالت های عمودی و سقفی را برای انتخاب الکترود درک می کند.
  • الکترود استیل ESAB سری 68.15 به مدت 6 ساعت در دمای -20 الی 20 درجه سانتی گراد مورد تست قرار گرفته و دارای میزان خزش 25% پس از فرایند جوشکاری است.
  • این الکترود قوس الکتریکی ملایم با پاشیدگی کم ایجاد می کند .
  • بنابراین روش های جوشکاری چدن چه با الکترود چدن چه با فیلر عموما برای چدن خاکستری قابل اجرا می باشد.
  • تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L چیست؟تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L چیست؟تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L.
  • برای جوشکاری های ضخیم فولادی که دارای درصد کربن بالایی هستند و همچنین برای جوشکاری فولادهای کم آلیاژ که به ترک زیر خط جوش و منطقه مجاور حساس هستند این نوع الکترودها کاربرد دارند.

گروه تولیدی ” اتصالات گاز استاندارد آریا جام” تولید را از سال 1379 آغاز نمود. کلیه ی ماشین آلات این شرکت، طراحی و ساخت مهندسین همین مجموعه می باشد. با اتکاء به روش های نوین علمی و تکیه بر سلامت اخلاق و نگرش فنی به تولید، سنگین ترین اتصالات موجود در بازار ایران، توسط این مجموعه تولید می گردد. وجود مقدار زیادی سلولز در آن باعث شده تا هنگام سوختن مقدار قابل توجهی هیدروژن و دی اکسید کربن آزاد کند که باعث یونیزاسیون قوی و ایجاد ولتاژ بالا می گردد.

الکترود جوشکاری قیمت الکترود جوشکاری خرید و فروش شهر مفتول 02137556 | foulka

جوش آن از نظر آزمایش رادیوگرافی از کیفیت مناسبی برخوردار است. به عنوان مثال، الکترود 7018 بیشتر برای جوشکاری ساختاری و سنگین استفاده می‌شود چون جوش یکنواخت‌تری ارائه می‌دهد که در دماهای بسیار پایین در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد. الکترودهای 6010 و 6011 رایج‌ترین الکترودهای جوشکاری هستند که برای فلز کثیف، زنگ زده یا رنگ شده استفاده می‌شوند چون نفوذ عمیق و قوس تهاجمی آنها هر چیزی را در سر راه خود می‌سوزاند. الکترود آهن جزو الکترودهای بسیار پر استفاده در صنعت است که از آن برای اتصال قطعات آهنی استفاده می شود. برای اتصال دو قطعه فلزی روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای کاربردی خاص می باشد.استفاده از اینورتر و الکترود جزو روش های قدیمی و پر استفاده می باشد.

نامگذاری الکترود جوشکاری با استاندارد A.W.S

بخش فلزی مرکزی که در واقع همان فیلرجوش بوده و حکم قطعه رسانا و همچنین حکم مواد پرکننده را نیز دارد. بخش روکش که در مواقع برای تسریع در عمل ذوب استفاده شده است. از معایب الکترودهای سلولزی نیز می توان به تولید دود زیاد و همچنین پاشش جرقه های جوش به مقدار زیاد به اطراف اشاره کرد. موادی که پوشش الکترودها را تشکیل میدهند به ۶ دسته تقسیم می شوند.