مقاله فارسی جستجو حاوی کلیدواژه پیشینه تحقیق | porseshneshan

مقاله فارسی جستجو حاوی کلیدواژه پیشینه تحقیق | porseshneshan

علاوه بر این، عنوان خود را منحصر کنید، زیرا تعداد منابع شما کمتر خواهند شد و می توانید آن ها را راحت تر مطالعه کرده و اطلاعات مفیدی سایت پیشینه تحقیق استخراج کنید. موسسه آذرگان، جامع‌ترین و برترین پلتفرم ارائه خدمات ترجمه و سایر خدمات زبانی در ایران است. مترجمان ایرانی و خارجی ما در زمینه رشته های تخصصی خود اقدام به ترجمه می نمایند. ما در موسسه آذرگان، خدمات ترجمه تخصصی کتاب، ترجمه مقاله، ترجمه متون تخصصی، ویراستاری مقاله و … اطلاعات قسمت اول این فصل باید به قدری شفاف و واضح باشد که خواننده از اهمیت و ضرورت مساله آگاه شود بدون این­که مطالب قسمت دوم برایش تکراری باشد.

  • توصیف پژوهش ها شامل زمینه موضوعی، روش تحقیق و یافته های مربوط می باشد .
  • با این وجود طرح کلی مروری بر ادبیات تحقیق باید کمی متفاوت از سایر بخش‌ها باشد؛ زیرا قرار نیست این فصل از پایان نامه اطلاعات جدیدی ارائه کند.
  • اساس یک پژوهش پاسخ سوالات یا آزمون فرضیاتی است که در بیان مساله مورد مطالعه مطرح شده است.
  • همچنین اگر شما سوالی در ارتباط با موضوع مقاله و پایان نامه
    داشتید، می‌توانید از طریق ایمیل از آنان بپرسید.

در مراجعه به منابع، محقق وظیفه دارد که اعتبار داخلی و خارجی آنها را مورد نظر قرار دهد و از استناد به منابع غیرمعتبر و ضعیف و یا منابعی که به محقق، کمکی نمی کنند، خودداری کند. همانطور که در بخش ساختار توضیح دادیم؛ هر بخش از پیشینه تحقیق یک نقش مهم را ایفاء می‌کند. باید طرح کلی ایجاد کنید و در عین حال ساختار کلی مقدمه – بدنه متن – نتیجه گیری را رعایت نمایید، و نسبت به تحقق اهداف هر بخش مطمئن شوید. با این وجود طرح کلی مروری بر ادبیات تحقیق باید کمی متفاوت از سایر بخش‌ها باشد؛ زیرا قرار نیست این فصل از پایان نامه اطلاعات جدیدی ارائه کند. پس از انتخاب حوزه تحقیق، نوشتن پیشینه تحقیق به منظور شناسایی خلاءها، مشکلات و مسائل موجود در آن حوزه آغاز می‌شود. هدف از انجام تحقیق و ارائه مقاله باید رفع یکی از این مشکلات یا خلاءها باشد.

منابع اطلاعاتی برای بررسی پیشینه تحقیق

2- مهم ترین کلید واژه های تحقیق خود را بیابید و رایج ترین معادل علمی آن را در زبان های خارجی مرتبط مانند انگلیسی پیدا کنید. 2- سبب اصلاح خطاهای احتمالی در مسئله تحقیق می شود و محقق با استفاده از نتایج دیگران مسئله تحقیق خود را پرورش می دهد . حال اگر شما نیز بتوانید به آن تحقیقات دسترسی داشته باشید و با مطالعه و داشتن تفکر انتقادی به بررسی و موشکافی مراحل آن بحث بپردازید در حقیقت به غنای بحث خود افزوده اید و گاه باعث می شود راه رفته را تکرار نکنید. به احتمال زیاد مشاهده عنوان منابع جستجو شده به تنهایی شما را برای انتخاب منابع مورد استفاده یاری نخواهد کرد. در این مرحله بایستی تشخیص دهید کدام منابع برای شما قابل استفاده خواهد بود. وقتی کارهای برجسته را از قبل مطالعه کرده اید و دانش کافی در مورد روش شناسی آن ها دارید، می توانید تصمیم بهتری در مورد روش مورد استفاده در تحقیق خود اخذ کنید.

نحوه نوشتن پیشینه تحقیق در پروپوزال پایان نامه

دانشجویان با انتخاب یک موضوع خاص در زمینه تحصیلی خود، تحقیقات علمی را انجام می‌دهند و پس از کسب نتایج نهایی، در حضور تعدادی از اساتید هیئت علمی از تحقیقات و نتایج آن دفاع می‌کنند. از مهم‌ترین مراحل این تحقیقات و نگارش پایان نامه، یافتن پیشینه تحقیق در رابطه با موضوع انتخابی برای پایان نامه و یافتن مسیر تحقیقاتی صحیح است. پیش از ورود به بررسی و نقد متون مرور شده، لازم است هدف، چارچوب، دامنه کار و رویکرد را در یک مقدمه کوتاه بیان کرد. این مقدمه باید تصویر کلی از موضوع پژوهش، اهمیت آن، و سپس وضعیت کلی نوشتارها و پژوهش‌های انجام شده در آن موضوع را در حد یک یا دو بند(پاراگراف)ارائه کند.