شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها بازار تجهیزات صنعتی | کسری سارانشیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها بازار تجهیزات صنعتی | کسری ساران

انواع شیر های صنعتی آن‌ها قرار می‌گیرد. مهره‌ای است که هندویل توسط آن به استم سفت می‌شود و جنس آن از فولاد ساده کربنی در نظر گرفته می‌شود.

  • از جمله انواع شیرآلات تنظیم جریان می‌توان به شیرهای سوزنی، توپی و پروانه ای اشاره کرد.
  • شیر‌های پروانه‌ای نیز امکان کنترل بسیار دقیقی بر روی جریان به شما نمی‌دهند.
  • بور این شیر توپی به شکل V می باشد و برای کنترل جریان می توان از آن استفاده کرد که با توجه به درصد عبور سیال، بال هم انتخاب می شود.
  • برای اطلاع از قیمت انواع شیرآلات، می‌توانید با کارشناسان فروش پایپ کالا در تماس باشید و یا به سایت این مجموعه مراجعه کنید.
  • شیرآلات از نظر فنی اتصالات محسوب می شوند، اما معمولاً به عنوان یک دسته جداگانه مورد بحث قرار می گیرند.

این شیرها که اغلب برای کار با مواد جامد، دوغاب ها و مایعات حاوی مواد جامد معلق استفاده می شوند ، از یک حرکت خطی استفاده می کنند و معمولاً دارای یک آستین داخلی برای جدا نگه داشتن ماده سیال هستند. شیر‌های توپی برای مایعات، گاز‌ها و بخار مناسب هستند که حتی یک قطره هم نباید نشت داشته باشند. اگرچه این شیرها در ابتدا برای فشار‌های پایین ساخته شده بودند، اما با استفاده از نشیمن‌گاه‌های آهنی می‌توان از این شیرها برای فشارهای بالا نیز استفاده کرد.

استانداردهای رایج شیرآلات صنعتی (common Standards industrial valves)

اين نوع شيرآلات صنعتی تکامل يافته شير سماوری است که برای قطع و وصل کامل جريان مورد استفاده قرار می‌گيرد. وقتی شير کاملا باز باشد در خط مستقيم بدون برخورد با مانع در مجرايی به اندازه لوله متصل به آن حرکت می‌کند. کار باز کردن و بستن شير خصوصا در شيرهای با سايز بزرگتر که تحت فشار زياد کار می‌کنند مشکل است. بیشتر شیرها، کاربرد باز و بسته کردن مسیر جریان را به صورت کامل انجام می‌دهند.

شیر برقی استنلس استیل

هنگامی که شير به طور کامل باز است کشو يا بند آور کاملا به بالا هدايت شده و از مسير جريان سيال خارج شده و هيچگونه مقاومتی در مقابل جريان عبوری ندارد. ولی هنگامی که شير به حالت بسته درآيد به پايين‌ترين محل خود هدايت می‌شود. همچنین شیرآلات در برابر خوردگی و فرسایش و نگهداری سیالات مقاومت خوبی دارند.

شیرهای دروازه‌ای یا گِیت ولو (Gate Valve):

در برخي موارد سيستمهاي كنترلي وجود دارند كه تنها با يك شير كار مي‌كنند. در اين نوع سرويس بيشتر از شيرآلات صنعتی سه راهي استفاده مي‌شود، البته انواع چهار راهه و پنج راهه نيز قابل استفاده هستند و اما ممكن است تعداد راهها به تناسب استفاده آن شير بيشتر باشد. هدف آن اطمینان از قابلیت تعویض و جایگزینی شیرها در مواد سازنده داده شده، نوع، اندازه، کلاس و اندکانکشن آن‌ها است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار