نگهداری از گل گیلاس زینتی-گوجه گیلاسی مجلسی

• گلهای رز معمولا طیف رنگی گسترده ای دارند از قرمز که معروف ترین رنگ آن است تا رنگ های متنوع دیگر مانند سفید و زرد و صورتی و سیاه، اما میتوان گفت نمونه کمیاب گل رز، گل رز آبی می باشد که آن را به روش های مصنوعی در گلخانه ها به رنگ آبی تبدیل می کنند. بوته های رنگارنگ و شسته و رفته میخک های ترکی پرورش یافته در خانه ، هر گوشه ای از قطعه باغ شما را تزئین می کنند. قبل از کاشت ، دانه های گل میخک را می توان با افزودن یک محرک رشد در آب خیس کرد. دانه های گل را به ترتیب 1.5-3 سانتی متر گسترش دهید. میخک (Dianthus) نامی کلی برای نامیدن حدود ۳۰۰ گونه گیاه است که همگی به تیرهی میخکیان تعلق دارند. 18 درجه سانتیگراد ، می توانید میخک ترکی را با بذر بکارید.

• برای کاشت این بذرها گلدانی کم ارتفاع با دهانه باز انتخاب کرده و یا یک سینی نشا تهیه کنید. گل ساناز (رز مینیاتوری) همانند سایر انواع رزها به نور زیادی نیازمند است و اگر میزان نوردهی به آن کاهش پیدا کند، میزان گلدهی کم شده و امکان رنگ پریدگی گیاه وجود دارد. هدف اصلی آن بود که کمترین پول ممکن را به کشتکاران بدهند، ولی نه آنقدر کم که موجب رها کردن این کار بشود، نیازی به گفتن نیست که کمپانی، تحتتاثیر حرص غریزی خود، پول کافی به کشتکاران میخک نمیداد و «امتیازداران» آمبون رفتهرفته نسبت به امتیاز خود دلسرد میشدند. میخک به عنوان یکی از مواد اصلی موجود در غذاهای هندی با زنجبیل زیاد استفاده می شود. به طور کلی ، میخک در برابر بسیاری از بیماری ها بسیار مقاوم است. غوطه وری نهال ها به طور انحصاری با جابجایی ، حفظ فاصله 8-10 سانتی متر بین آنها ضروری است.

بیشتر مطالعه کنید: گل رز جاودان چیست؟ بیشتر متخصصان گل رز را به سه دستهی اصلی تقسیم میکنند: گل رز وحشی، گل رزهای باغی قدیمی و گل رز مدرن. این حالت بهترین زمان برای کاشت در گلدان اصلی یا باغچه است. در همه سایز و اندازه و گلدان . مزیت این گیاه بی تکلف ، کاربرد همه کاره آن است. همه ی این گل ها مکمل یکدیگر هستند و سبد گل بی نظیری را خلق می کنند. با توجه به شباهت نسبتا زیاد آن با گل لاله در بسیاری از مواقع آن را گل لاله می نامند. گل رز سرخ بهشتی دارای گلبرگهای زیاد (بین 100-110 گلبرگ)، بزرگ و با رنگ قرمز تیره و زرشکی است.

برای سرو مرغ خود تعدادی میخک درون آن فرو کنید، این طعم منحصربهفرد در تمام غذا پخششده و علاوه بر این به حفظ گوشت نیز کمک میکند. قسمتهای ماده پیازهای نگهدارنده تخم مرغ آنهاست. پیازهای کوچک را معمولا ۱ تا ۲ سانتی متر پایین تر از سطح خاک می کارند. پس از مشخص شدن ریشه گیاهان ، می توان پناهگاه را از بین برد. گل رز یا گل سرخ از مشهورترین گیاهان سرتاسر دنیا محسوب می شود. بیشتر تولید کنندگان گل ترجیح می دهند گل میخک را به روش قدیمی و با استفاده از نهال پرورش دهند. بنابراین به مردم جزیره دستور دادند که در ازدیاد درختهای میخک بکوشند، ولی در ۱۶۹۲ و ۱۶۹۷ همان باغداران را مجبور کردند که درختان خود را ریشه کن کنند، در میانه قرن هجدهم تقاضا دوباره فزونی گرفت و کمپانی از نو به زیاد کردن درختها روی آورد، ولی چند سالی نگذشته بود که دوباره به قطع درختان پرداخت. پیاز در یک مکان خشک و تاریک نگهداری شود و سال دیگر دوباره آن را بکارید. مانند مورد اول ، فراموش نکنید که کاشت را نازک کنید.

میخک ترکی یک گیاه غیر دمدمی مزاج و مقاوم است ، بنابراین مراقبت از آن به انجام رویدادهای ساده و آشنا برای همه تولید کنندگان گل منجر می شود – آبیاری صحیح ، متوسط ، شل شدن منظم ، علف های هرز و تغذیه. در بعضی از این مدل ها برگها دائم و بعضی از آنها غیر دائم می باشد. سپس می توان لاله ها را کاملاً به زمین انتقال داد. این مرحله را به منظور تسریع در فرآیند جوانه سازی به شما پیشنهاد می کنیم. پیشنهاد می کنیم که بذر گل میخک را به صورت مستقیم بکارید. هر چه بیشتر ممکن است باغ گل را علف های هرز کنید – هر چه علف هرز کمتر باشد ، گل میخک بهتر و سرسبزتر می شود. هر ظرفی برای پرورش میخک ترکی از دانه در خانه مناسب است. مورد گل میخک را درنظر بگیرید. بذرهای گل میخک را با حداقل فاصله 1.5 تا 2 سانتی متر روی سطح پخش کنید. اگر شما هم به زیبایی باغچه خانه خود اهمیت می دهید و از وجود گل های تازه در خانه لذت می برید، کاشتن بذر گل میخک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. جالب است بدانید که در دنیا بر اساس جنس گلبرگ ها حدود ۱۵۰ نوع رز وجود دارد که منشا رویش ۹۵ نوع آنها در کشورهای آسیایی می باشد.

از آفات موجود در تخت گل با گل میخک ، کنه عنکبوت و شته می توان یافت که تمام آب میوه های مقوی گیاه را می مکند. گل میخک ترکی یک گیاه دو ساله است. به عنوان یک قاعده ، هنگام رشد گل میخک ترکی ، هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. نه خاک و نه مواد دانه نمی توانند آبیاری یا خیس شوند.بذر خشک میخک ترکی در شیارهای خشک کاشته می شود ، کمی با خاک و کاشت مالچ پاشیده می شود. قبل از زمستان ، دانه های گل میخک زودتر از اولین یخبندان های پاییزی کاشته می شوند. در مناطق گرم ، کار کاشت زودتر از اواخر ماه مارس – اوایل آوریل آغاز می شود. در زمین های باز ، نهال های گل در اواخر ماه مه – اوایل ماه ژوئن پیوند می شوند.

نشانههای بیماری به صورت لکه های سفید مشخص روی برگهای جوان دیده میشود و در حالت شدید برگهای پیچ خورده و به شکل مار پیچ سایت parsflowers میگردد. هر گونه لکه و یا رنگی غیر طبیعی مانند رنگ های سفید صورتی و یا آبی در روی سط بیرونی پیاز ها نشان از نا مناسب بودن پیاز این گل است. در هر دو مورد ، گیاهان آسیب دیده باید بلافاصله از محل خارج شوند و خاک با قارچ کش ضد عفونی شود. بلافاصله یک مکان گرم و آفتابی برای گلها آماده کنید. بلافاصله پس از پیوند ، گلها باید با فویل یا لوتراسیل پوشانده شوند تا روند ریشه زایی انجام شود. بنابراین ، توصیه می شود گلها را در لیوانهای ذغال سنگ نارس یا قرص ها بکارید تا روند برداشت بعدی را حذف کرده و پیوند را به زمین باز تسهیل کنید. هنگام تعیین زمان کاشت ، به خاطر داشته باشید که پیوند گلها به زمین باز باید قبل از شروع گرمای شدید انجام شود. اگر حشرات را روی گل ها مشاهده کردید ، اقدامات فوری برای مبارزه با آنها انجام دهید.می توانید از حشره کش ها استفاده کنید یا به درمان های مردمی متوسل شوید. باغداران در آبوهوای بسیار سرد گاهی از پر مرغ و کاه یا برگهای خشک شده عایق میسازند تا ساقههای بالایی گل رز خود را در طول زمستان عایقبندی کنند.

تا کنون 150 گونه از خانواده گل های رز شناسایی شده اند که می توانند در شرایط مختلف اقلیمی و آب و هوایی رشد کنند. طبق مطالعات منتشر شده در مجله محصولات طبیعی، عصاره غنچه های میخک به طور قابل توجهی رشد پاتوژن های دهانی را که مسئول بیماری های مختلف دهان هستند، کنترل می کند. همچنین رزها کاربردهای مختلف خوراکی هم دارند، از درست کردن کاپ کیک و دسر تا دمنوشهای سالم و طبیعی همه و همه به یاری این شاهکار طبیت امکان پذیر است. پس از همه ، در تخت گلها عالی به نظر می رسد ، می توان آن را به عنوان گل های مرزی یا بالکن رشد داد. توصیه می شود گل ها را با آبیاری ملایم تهیه کنید – خاک را با یک بطری اسپری مرطوب کنید.

از آنجا که بیشتر ارقام رز در گلدان به خوبی عمل نکرده و بایستی آنها را در زمین کاشت، توصیه میشود برای کاشت رز در گلدان و پرورش آن در اپارتمان، از ارقامی مانند گل رز مینیاتوری استفاده کنید که در گلدان به خوبی رشد میکنند. هنگام پیوند ، باید الگوی فرود توصیه شده را دنبال کنید. البته دقت داشته باشید مصرف بیش از حد روغن میخک رقیق نشده به لثه ها آسیب می رساند، بنابراین قبل از استفاده از آن در خانه این روش درمانی را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. در انتها میتوانید روغن را از یک صافی عبور دهید تا محلول یک دستی داشته باشید.

در صورت تمایل می توانید گل میخک ترکی را که از بذر ، هوموس یا کمپوست رشد کرده است تغذیه کنید. خاک: بهتر است که از خاک کمپوست استفاده کنید؛ به این ترتیب نشاء های قویتری خواهید داشت. خاک رسی، شنی، لومی، سنگین که با کود کاملا پوسیده غنی شده باشد برای این گل مناسب است و میتوان برای کاشت این گیاه در سبد یا گلدان از ورمی کمپوست استفاده کرد. گل رز رونده با افزایش رشد خود، به لحاظ وزن سنگین می شود در نتیجه می بایست بستری مناسب، برای رشد حداکثری گیاه وجود داشته باشد با این حال رز رونده می تواند بر روی درختان، دیوار ها و یا حصارها رشد کند اما فقدان گردش هوا در چنین بسترهایی، سبب ایجاد بیماری برای بوته ی رز رونده شده و گیاه را از بین می برد. رز هلندی گلی معروف و خوشبو است و کاشت و پرورش آن همواره در حال افزایش است. برای افزایش ماندگاری گل همیشه بهار، بهتر است آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. شیارهای مرتب و یکنواختی به عمق 1-1.5 سانتی متر ایجاد کنید فاصله بین ردیف ها باید حداقل 15-20 سانتی متر باشد فرو رفتگی ها را با آب گرم بریزید.

گلها را مرتب آبیاری کنید. پس از خیس شدن خاک بذرهای گل میخک را با فاصله و در عمق نیم الی یک سانتی متری خاک قرار دهید. اما اگر قصد دارید زیبایی باغچه خود را با گل های رنگی دو چندان کنید، باید این کار را در محیطی با دمای 15 الی 25 درجه انجام دهید. پس از کندن خاک جهت کاشت بوته می بایست شاخه های گیاه را طوری تنظیم کنید که حدوده 15 الی 20 سانتی متر از آنها، خارج از سطح خاک باشند. سپس خاک باغچه را به عمق 15 الی 20 سانتی متر زیر و رو کرده و آن را به خوبی آبیاری کنید. اما به خاطر داشته باشید که گل میخک خاک بیش از حد مرطوب را دوست ندارد. برای میخک مهم است که کاشت ضخیم نشود ، در غیر این صورت گلها اغلب از بیماری های قارچی رنج می برند.

بهترین زمان برای کاشت بذر گل میخک بهار است؛ یعنی زمانی که سرمای بهار را نیز گذرانده اید. بنابراین ، غالباً گل میخک با استفاده از لایه بندی تکثیر می شود. در این ناهنجاری فیزیولوژیک، کاسبرگ شکاف خورده و گلبرگ از یک سمت بیرون می زنند و تقارن گل از بین رفته و بازار پسندی آن کاهش می یابد. سپس توسط چاقی پیوند زنی، از ۱۵ میلیمتر زیر جوانه، پوست ساقه را به سمت بالا طوری برید که فقط کمی از قشر چوبی مغز ساقه زیر جوانه باقی بماند و پوست را از روی ساقه بر میدارید که باید پیوندک به شکل بیضی نوک تیز در آید. برداشت گل ها بوسیله چاقو یا قیچی های تیز انجام می گیرد. یک مطالعه در فاز آزمایشگاهی نشان داد اوژنول باعث مرگ سلول در سلول های سرطانی گردن رحم نیز می شود.